Energia-alan huipputapahtuma kompensoi hiilidioksidipäästönsä

LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2015. Energianhallinnan markkinajohtaja Enegia kompensoi 10.6.2015 Finlandia-talolla järjestettävästä Nordic Energy Management -seminaarista syntyvät hiilidioksidipäästöt.

– Päästölaskennassa huomioidaan tavanomaiset järjestelyistä syntyvät päästöt, kuten sähkö, lämmitys ja viilennys. Myös osallistujien matkoista aiheutuneet päästöt huomioidaan ja matkustustapa kartoitetaan kyselylomakkeella päästölaskentaa varten, kertoo Portfolio Manager Suvi Viljaranta Enegian Green Services -yksiköstä.

Suomen lukuisista kesätapahtumista, seminaareista ja festivaaleista vain pieni osa kompensoi päästönsä. Enegia haluaa esimerkillään tuoda esille selkeän keinon toimia ympäristövastuullisesti ja tukea samalla päästöjä vähentävien toimien toteuttamista kehittyvissä maissa.

Viljaranta arvioi kompensointikulujen jäävän kohtuullisen alhaisiksi verrattuna tämän kokoisen tapahtuman muihin järjestelykuluihin.

– Toki suosittelemme osallistujia saapumaan paikalle julkisilla, kävellen tai pyörällä, mutta ei suinkaan kustannussyistä, vaan siksi, että se on fiksu tapa saapua keskustaan kauniina kesäaamuna, Viljaranta vinkkaa.

Lisätietoja aiheesta:

Suvi Viljaranta, Enegia, Portfolio Manager, suvi.viljaranta@enegia.com, +358 50 430 5855

Lisätietoja tapahtumasta: www.nordicenergymanagement.fi

Enegia Group

Enegia Group on energianhallinnan markkinajohtaja Suomessa, jonka palvelut energiamarkkinoilla ja energiatehokkuuden parantamisessa ovat alan monipuolisimmat. Palvelemme riippumattomana asiantuntijana energian ostajia ja käyttäjiä – teollisuusyrityksiä, suurten kiinteistöjen omistajia ja käyttäjiä, taloyhtiöitä. Energian tuottajat ovat yhteistyökumppaneitamme.

Konsernin toimipaikat sijaitsevat Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Helsingissä sekä Tukholmassa ja Tallinnassa. Konserni työllistää yhteensä 180 työntekijää ja sen pro forma -liikevaihto vuonna 2014 ylsi 18 miljoonaan euroon.