Kalle Ahlstedt on nimitetty Enegia Groupin toimitusjohtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE 29.9.2016 – Enegia Groupin uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu DI Kalle Ahlstedt, 48. Hän on toiminut aiemmin Fortumissa lukuisissa liiketoimintajohdon tehtävissä vuodesta 1997 lähtien. Viimeiseksi Ahlstedt on vastannut Fortumissa uusista liiketoiminnoista ja niiden kehityksestä. Ahlstedt on toiminut myös laajasti erilaisissa energia-alan luottamustehtävissä uransa aikana.

Kalle Ahlstedt aloittaa Enegia Groupin toimitusjohtajana 3.10.2016 ja raportoi toimessaan konsernin hallitukselle. Enegian nykyinen toimitusjohtaja ja konsernin merkittävä omistaja Tommi Vekka siirtyy konsernin hallituksen jäseneksi.

”Energia-alan murros alkoi vuonna 1995, jolloin sähkömarkkinat vapautuivat. Olen seurannut näköalapaikalta alan murrosta ja samalla myös Enegian kasvua markkinoilla. Näen, että Enegialla on tarjota arvoa luovia ja kilpailukykyisiä ratkaisuja niin nykyisille kuin uusillekin asiakkaille. Esimerkiksi energiayhtiöille pystymme tarjoamaan palveluitamme laajasti. Uskon, että sähkömarkkinoiden myllerrys jatkuu ja Enegialla on toimialansa johtavana yrityksenä erinomaiset mahdollisuudet kasvaa edelleen”, kertoo Enegian uusi toimitusjohtaja Kalle Ahlstedt.

Enegia Group on Suomen johtava riippumaton energiamarkkinoiden asiantuntija- ja energianhallintapalveluja tarjoava yritys. Enegian palveluvalikoima kattaa laajasti energian hankintaan, myyntiin, käyttöön ja tuotannon hallintaan sekä tehostamiseen liittyviä ratkaisuja. Enegian asiakkaita ovat paljon energiaa käyttävät yritykset, kiinteistöjen omistajat, energiayhtiöt sekä julkinen sektori, joita palvelemme aktiivista ja pitkäaikaisessa yhteistyössä. Konsernissa työskentelee noin 170 energia-alan ammattilaista ja sen toimialue kattaa Suomen ja Ruotsin.

Lisätietoja:

Tommi Vekka, puh. 050 563 2853, tommi@vekka.com

Kalle Ahlstedt, Enegia Group Oy, toimitusjohtaja (3.10.2016 alkaen), puh. 050 453 3507, kalle.ahlstedt@enegia.com

Pekka Paalanne, Enegia Group Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 544 9909

Enegia Group

Enegia Group on sähkönhankinnan ja energiatehokkuuden asiantuntijayritys, jossa työskentelee yli 170 energia-alan asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa. Enegia hallinnoi 25% Suomen sähkönkäytöstä.

Konsernin toimipaikat sijaitsevat Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Helsingissä sekä Tukholmassa ja sen palvelutoiminnan liikevaihto vuonna 2015 ylsi 18 miljoonaan euroon.

www.enegia.com