EnergiaForum 2004 kokosi alan vaikuttajat

Report this content

TIEDOTE 29.10.2004 EnergiaForum 2004 kokosi alan vaikuttajat Energia-alan suurtapahtuma, EnergiaForum 2004, järjestettiin kahdeksannen kerran Tampereella 27.-29.10.2004. Tapahtuma koostui Energia 2004 -messuista, Energiapäivästä, Energiakongressista sekä lukuisista seminaareista ja tietoiskuista. Vuoden merkittävin energia- alan tapahtuma kokosi energia-alan päättäjät, johtajat, asiantuntijat ja työntekijät. Energiateknologian ajankohtaisimmat aiheet ja uusimmat ratkaisut olivat kattavasti esillä EnergiaForum 2004 -tapahtumassa. Tehostettu energian tuotanto ja jakelu, lisäsähkökapasiteetin rakentaminen, uusiutuvat energiat, päästökauppa ja ydinvoimateknologia olivat keskeisiä puheenaiheita Tampereella. Maa- ja metsätalousministeri Juha Korkeaoja käsitteli avajaispuheessaan uusiutuvia energioita ja energiateknologiaa Suomen avainkysymyksinä. EnergiaForum 2004-valtuuskunnan ja Energiafoorumi ry:n puheenjohtaja Timo Rajala muistutti avajaispuheessaan, että Suomi on onnistunut kehittämään ja ylläpitämään omaa sähköjärjestelmäänsä menestyksekkäästi. Rajalan mukaan Suomessa on monipuolinen tuotantokoneisto, maailman paras kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj ja kilpailukykyiset hinnat. Energia 2004 -messuilla ammattilaiset kohtasivat Energia 2004 -messuilla 27.-29.10. Tampereen messukeskus Pirkkahallissa oli yli 250 näytteilleasettajayritystä. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana 6 619 kävijää. Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan 94 prosenttia messukävijöistä piti messuja onnistuneina. Seuraavat Energia- messut järjestetään 25.-27.10.2006. Messuilla olivat esillä voima-, laite- ja järjestelmätoimittajat, sekä polttoaine-, varaosa-, materiaali- ja ympäristötekniikkatoimittajat. Tuotteitaan ja osaamistaan esittelivät myös laitossuunnittelijat, voimayhtiöt ja energialaitokset, kunnossapitoalan yritykset, verkkoyhtiöt, sähkön myyntiyhtiöt, kiinteistö-, turvallisuus- ja puhtaanapitoalan yritykset, energia-alan palveluyritykset, konsulttiyritykset ja ITC-alan yritykset. Mukana olivat myös tutkimuslaitokset ja -yritykset, koulutusorganisaatiot, viranomaiset, vakuutus- ja rahoitusyhtiöt, yhteisöt ja järjestöt. Energiapäivä ja -kongressi kiinnostivat Energiapäivässä 27. lokakuuta pohdittiin Suomen energiapoliittisia ja kansainvälisiä kysymyksiä. Energiapäivä kokosi noin 240 ja kongressi 260 energia-alan vaikuttajaa. Energiansäästöpalkinnot saivat Hyvinkään Lämpövoima Oy, Parikkalan Valo Oy ja Teollisuuden Voima Oy. Palkinnon jakajina ovat kauppa- ja teollisuusministeriö, Motiva Oy, Energia-alan Keskusliitto ry Finergy, Sähköenergialiitto ry Sener ja Suomen Kaukolämpö Sky ry. Suomen Energiaekonomistien palkinto parhaasta energiataloudellisesta opinnäytteestä myönnettiin Aija Suntioiselle Jyväskylän yliopistoon. Seuraava EnergiaForum vuonna 2006 EnergiaForum 2004:n järjestivät KP-Media Oy:n liiketoimintayksiköt Expomark ja Kunnossapitokoulutus yhteistyössä Energiafoorumi ry:n ja Kunnossapitoyhdistys ry:n kanssa. Seuraava EnergiaForum-tapahtuma järjestetään Tampereella 25. - 27.10.2006. KP-Median tulevia tapahtumia ovat Synergia 2005 Oulussa 26.-27.5.2005 ja TeollisuusForum 2005 Tampereella 1.-3.11.2005. Lisätietoja: EnergiaForum 2004: Pekka Tiusanen, Energia-alan keskusliitto ry Finergy Puh. (09) 6861 6611, GSM 050 552 1347 Energia 2004 -messut: Jutta Kainua-Heinänen, KP-Media Oy Expomark Puh. (014) 339 0390, GSM 040 701 4184 Fax (014) 339 0350 jutta.kainua-heinanen@kp-media.fi Vesa Olkkonen, Suomen Viestintä Oy, GSM 0400 642 297 vesa.olkkonen@suomenviestinta.fi www.energiaforum.com www.energiafoorumi.fi www.expomark.fi/energia ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT00060/wkr0001.pdf