Enersense International Oyj:n omistajapohjan muutosjärjestelyjen toinen vaihe on toteutunut – MBÅ Investistä uusi pääomistaja

Yhtiötiedote 17.3.2020 klo 16.10

Enersense International Oyj tiedotti 12. helmikuuta 2020 omistajapohjan merkittävästä muutoksesta. Osakkeiden omistusoikeus on siirtynyt kahdessa erässä: ensimmäinen erä (1 025 641 osaketta) siirtyi 12. helmikuuta 2020 toteutetun kaupan yhteydessä ja toinen erä (1 932 559 osaketta) siirtyi tänään 17. maaliskuuta 2020, kun tietyt kaupan ehdot täyttyivät.

Omistajapohjan muutoksessa kaikki operatiivisen johtoryhmän jäsenet, eli Jussi Holopainen, Risto Takkala, Jaakko Leivo ja Joonas Palosaari, sekä johtoryhmän ulkopuolelta Yhtiön työntekijät Mika Linnamäki, Eero Mäkelä sekä Jouni Palosaari ja yrittäjistä koostuva AktiiviOmistajat-niminen sijoittajaryhmä solmivat sopimuksen, jossa kyseiset tahot ostivat Yhtiön pääomistajalta Corporatum Oy:ltä 2 958 200 Enersense International Oyj:n osaketta. Ostettu osakemäärä vastasi noin 49,9 prosenttia Yhtiön osakekannasta. Kaupan osakekohtainen hinta oli 1,95 euroa osakkeelta.

Ostajapuoli on toteuttanut osakekaupat pääosin sijoitusyhtiö MBÅ Invest Oy:n kautta, jonka omistajiin kuuluvat Enersensen operatiivisen johdon ja mainittujen työntekijöiden lisäksi muun muassa yrittäjät Markku Kankaala, Petri Suokas, Martti Haapala. MBÅ Invest Oy:n ulkopuolelta ostajakonsortioon kuuluu myös Tomi Hyttinen Taloustieto Incrementum Ky:n kautta.

Yhtiön uusi osakasluettelo on nähtävissä Yhtiön sijoittajille suunnatulla internetsivustolla heti, kun se on teknisesti mahdollista. Osakkeiden lukumäärä ei ole muuttunut omistusmuutosten seurauksena.

Lyhyesti Yhtiöstä:

Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen yhtiö, jonka juuret ja kotipaikka ovat Satakunnassa. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta on jaettu 1.1.2020 alkaen kahteen liiketoiminta-alueeseen: Projektit ja Henkilöstöpalvelut. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli 58,1 miljoonaa euroa. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2019 aikana keskimäärin 884 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.fi/sijoittajat