Enersense ja Rauma Marine Construction s solmivat uuden sopimuksen Tallink MyStar -projektissa

Lehdistötiedote 8.6.2021 klo 14:30

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n tytäryhtiö Enersense Works Oy ja Rauma Marine Constructions (RMC) ovat solmineet uuden sopimuksen koskien Tallinkin MyStar -laivan rakentamisprojektia ja sen teknisten alueiden varustelukokonaisuuksia. Uuden sopimuksen myötä Enersensen toimituslaajuus projektissa kasvaa entisestään.

Rakenteilla oleva MyStar on ympäristöystävällinen nesteytetyllä maakaasulla (LNG) kulkeva laiva. Nyt sovittu uusi toimituskokonaisuus MyStar-projektissa on Enersense Works Oy:lle strategisesti tärkeä, koska LNG-työmaa-alueiden vaativat varustelutyöt edesauttavat yhtiön visiota olla merkittävä päästöttömän yhteiskunnan toteuttaja.

”Olemme tyytyväisiä, että kumppanuutemme RMC:n kanssa vahvistuu ja asiakas luottaa sitoutuneen henkilöstömme osaamiseen”, toteaa Enersensen Smart Industry -liiketoiminta-alueen johtaja Jaakko Leivo.

”Roolimme Tallink MyStar -projektissa on monipuolinen ja laaja. Panostamme edelleen merkittävästi meriteollisuuteen, ja nyt solmittu uusi sopimus tukee strategiaamme toteuttaa kokonaisvaltaisia työkokonaisuuksia sekä päästöttömiä ratkaisuja.”

Enersense International Oyj tiedotti 12.6.2020 sopimuksestaan Tallink MyStar -projektiin, kun sen korkealaatuisiin terästöihin erikoistunut tytäryhtiö Enersense Works Oy ja kotimaisesti omistettu laivanrakennusyhtiö Rauma Marine Constructions sopivat putki- ja teräsvarustelutyöprojektista.

Lisätietoa:

Jaakko Leivo, liiketoimintajohtaja, Smart Industry
Puhelin: +358 400 794 543
Sähköposti: jaakko.leivo@enersense.com

Puhelin: +358 400 437 515

Lyhyesti yhtiöistä:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 144 miljoonaa euroa. Vuonna 2020 yhdistyneen Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2020 oli noin 241 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2 400 henkilöä, ja se toimii Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiön verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.com.

Rauma Marine Constructions (RMC) on yksi Euroopan johtavista laivanrakennusyhtiöistä. Kesällä 2014 perustettu raumalainen yhtiö on kokonaan suomalaisessa omistuksessa. RMC on erikoistunut matkustaja-autolauttojen, jäänmurtajien ja Puolustusvoimien alusten rakentamiseen ja huoltoon. Lisätietoja osoitteesta www.rmcfinland.fi.