Enersense kasvaa Ranskassa

Lehdistötiedote 25.2.2019 klo 8.00

Enersense International Oyj:n Ranskan projektien työvoiman määrä yli nelinkertaistuu. Yhtiö on allekirjoittanut kaksi erillistä sopimusta, joiden täytäntöönpano alkaa kevään aikana.

Enersense International Oyj, teollisuuden asiantuntija- ja työvoimaoperaattori sekä suurien teräsrakenteiden valmistaja ja pintakäsittelyjen toteuttaja, käynnisti Ranskassa liiketoiminnan vuonna 2018 ja perusti samalla paikallisen tytäryhtiön. Vuodelle 2019 Yhtiön odotukset Ranskan liiketoiminnoista ovat positiiviset. Uudet allekirjoitetut kaksi sopimusta kasvattavat Enersensen työntekijämäärän Ranskassa suunniteltua nopeammin. Yhtiön työntekijämäärä yli nelinkertaistuu 35 työntekijästä noin 150 työntekijään tämän kevään aikana. Sopimusten osapuolet ovat sopineet ettei sopimusten asiakasosapuolia ja sisältöjä julkisteta.

Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen kommentoi:
"Enersensen strategiana on laajentua uusille markkina-alueille eri liiketoiminta-alueidensa avulla. Energia-, rakennus- ja meriteollisuus ovat meille strategisia painopistetoimialoja. Nämä juuri solmitut projektisopimukset ovat yhtiöllemme tärkeitä, koska etenemme nyt Ranskassa useammalla liiketoiminta-alueella.

Alle vuodessa olemme saaneet toiminnat hyvin liikkeelle. Tämä kertoo kyvystämme kansainvälistyä ja operoida ripeästi asiakastarpeiden mukaan. Suurprojektin käynnistymisen odotusajat ovat joskus pitkiä, mutta käynnistyessään iso hanke antaa meille mahdollisuuden tehdä liiketoimintaa laajasti sekä pitkällä aikajänteellä."

Lyhyesti yhtiöstä
Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen listayhtiö. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta on jaettu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Resurssit, Digitaaliset ratkaisut ja palvelut sekä Suunnittelu ja tuotanto. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto kasvoi noin 47 miljoonaan euroon. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2017 aikana keskimäärin 662 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti yli 30 maassa. Yhtiö listautui tämän vuoden huhtikuussa Nasdaq Helsinki First North -markkinapaikalle. Lisätietoja osoitteesta www.enersense.fi