Enersense mukaan kansalliseen vetyklusteriin

Lehdistötiedote 28.4.2021 klo 17.20

Päästöttömiä energiaratkaisuja toteuttava Enersense International Oyj on liittynyt osaksi kansallista vetyklusteria.

Kansallisen vetyklusterin tavoitteena on vauhdittaa vetytaloutta ja synnyttää Suomeen uutta liiketoimintaa, vientiä ja työpaikkoja.

”Vety on tärkeä osa tulevaisuuden energiajärjestelmää. Haluamme olla mukana edistämässä tätä kehitystä omalla tieto-taidollamme niin Suomessa kuin maailmallakin”, toteaa Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Helmikuussa 2021 aloittaneessa kansallisessa vetyklusterissa ovat mukana Kemianteollisuus, Energiateollisuus, Metallinjalostajat, Metsäteollisuus ja Teknologiateollisuus sekä vetytalouden kannalta merkittäviä yrityksiä.

Kansallisen vetyklusterin ohella Enersense kuuluu EU:n vetytaloutta edistävään European Clean Hydrogen Allianceen.

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj
Sähköposti:
jussi.holopainen@enersense.com

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 144 miljoonaa euroa. Vuonna 2020 yhdistyneen Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä, ja se toimii Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiön verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.com.