Enersenseen kuuluva Empower4 Wind solmi puitesopimuksen Enefit Windin tuulipuistojen huollosta ja vianetsinnästä Virossa

Lehdistötiedote 9.3.2021 klo 12.00

Päästöttömiä energiaratkaisuja toteuttavaan Enersense International Oyj:hin kuuluva yhtiö, Empower4 Wind Oy, on voittanut tarjouskilpailun puitesopimuksesta Enefit Wind Oy:n tuulipuistojen kanssa koskien tuulivoimaloiden huolto- ja vianetsintäpalveluja Virossa.

Sopimus kattaa 15:n WinWinD 3 MW:n tuulivoimalan vianetsintä- ja korjaustyöt sekä ennaltaehkäisevät huoltotoimenpiteet, mukaan lukien varaosien toimitus. Tuulivoimalat sijaitsevat Koillis-Virossa Aseriarussa. Sopimuksen voimassaoloaika on 1.6.2021–31.12.2023.

“Olen iloinen, että saamme jatkaa ja kehittää pitkäkestoista yhteistyötämme Enefitin kanssa. Uusi sopimus on hieno osoitus kilpailukyvystämme ja laadukkaasta työstämme”, kertoo Enersensen International Operations -liiketoimintaa johtava Margus Veensalu.

Empower4 Wind Oy:n toinen omistaja on Baltian suurin uusiutuvan energian yritys, Enefit Green AS.

Margus Veensalu, EVP, International Operations, Enersense International Oyj
Sähköposti: margus.veensalu@empower.ee

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj

Lyhyesti yhtiöstä:Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä. Yhtiön verkkosivut löytyvät osoitteesta https://enersense.com