Enersenselle uusi kumppanuussopimus P2X:n kanssa

Lehdistötiedote 31.5.2024 klo 13.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersensen Industry-liiketoiminta-alue ja P2X Solutions ovat solmineet uuden kumppanuussopimuksen, joka syventää osapuolten yhteistyötä Harjavallan uuden tuotantolaitoksen operoinnin ja kunnossapidon osalta. Tämä sopimus on merkittävä askel Suomen energiamurroksessa, jossa vedyn rooli on keskeinen.

Vedyn rooli energiamurroksessa on ainutlaatuinen, sillä se mahdollistaa puhtaan ja uusiutuvan energian tuotannon ja varastoinnin. Vetyä voidaan käyttää monipuolisesti sekä teollisuudessa että liikenteessä, mikä tekee siitä ratkaisevan tekijän siirryttäessä fossiilittomaan tulevaisuuteen. Aiempi yhteistyö on sisältänyt Enersensen osallistumisen itse projektitoteutuksiin, ja nyt yhteistyö laajentuu operatiiviselle ja kunnossapidon tasolle. Tämä mahdollistaa entistä tehokkaamman ja kestävämmän energiantuotannon.

”Harjavallan laitoksemme rakentaminen on edistynyt hienosti, ja työmaalla on työskennelty jo yli 700 päivää ilman sairaspoissaoloon johtaneita tapaturmia. Yhteistyössä Enersensen kanssa haluamme varmistaa, että myös laitoksen käyttöönotto ja käyttö sujuvat turvallisesti ja luotettavasti”, toteaa P2X Solutionsin toimitusjohtaja Herkko Plit.

"Uusi kumppanuussopimus tukee strategiaamme, jonka ytimessä on tarjota asiakkaillemme kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja energiamurroksessa. Vedyn merkitys kasvaa jatkuvasti, ja olemme sitoutuneet edistämään sen käyttöä," kommentoi Enersensen Industry-liiketoiminta-alueen palveluliiketoiminnan johtaja Mikko Luoma.

Yhteistyön syventäminen operoinnin ja kunnossapidon osalta varmistaa, että vedyn tuotanto ja käyttö ovat mahdollisimman tehokkaita ja kestäviä, tukien siten pitkän aikavälin ilmastotavoitteita.

Mikko Luoma, palveluliiketoiminnan johtaja, Industry
Puhelin: +358 50 4385608
Sähköposti: mikko.luoma@enersense.com

Puhelin: +358 40 0437515

Enersense lyhyesti:
Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 363 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2 000 henkilöä, ja se toimii Suomessa ja kansainvälisesti. Enersensen osake noteerataan Nasdaq Helsingissä (ESENSE). Yhtiön verkkosivut sijoittajille löytyvät osoitteesta www.enersense.fi/sijoittajalle.