Enersensen yhteistyö tuulipuistojen kunnossapidossa OX2:n kanssa saa jatkoa

Lehdistötiedote 20.5.2024 klo 12.40

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersensen Power-liiketoiminta-alue ja tuuli- ja aurinkovoimapuistojen kehittäjä, myyjä ja hallinnoija OX2 ovat tehneet sopimuksen Lestijärven tuulivoimapuiston sähköasemien, sisäverkkojen sekä tuulivoimapuistoon liittyvien voimajohtojen kunnossapidosta. Lestijärvi on Suomen suurin tuulivoimapuisto, jonka 69 tuulivoimalan yhteenlaskettu kokonaisteho on yli 455 MW.

Tuulivoimapuistojen sähköverkkojen huolto- ja kunnossapitopalvelut ovat Enersensen yksi keskeinen ydinosaamisalue uusiutuvan energian sektorilla, suunnittelun ja rakentamisen ohella.

”Enersense on ollut jo aikaisemminkin OX2:n kumppani tuulivoimapuistojen kunnossapidossa. Valintamme jatkamaan tätä yhteistyötä on vahva osoitus luottamuksesta Enersensen osaamiseen sekä molempien osapuolten halusta turvata kestävä ja huoltovarma energiantuotanto Suomessa. Sopimus vahvistaa Enersensen asemaa Suomen suurimpana tuulivoimapuistojen kunnossapitäjänä”, toteaa Enersensen myyntipäällikkö Antti Toppinen.

Antti Toppinen, myyntipäällikkö, Maintenance and Services, Power-liiketoiminta-alue
Puhelin: +358 40 5565358
Sähköposti: antti.toppinen@enersense.com

Puhelin: +358 40 0437515

Enersense lyhyesti:
Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 363 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2 000 henkilöä, ja se toimii Suomessa ja kansainvälisesti. Enersensen osake noteerataan Nasdaq Helsingissä (ESENSE). Yhtiön verkkosivut sijoittajille löytyvät osoitteesta www.enersense.fi/sijoittajalle.