Enersensen yt-neuvottelut ovat päättyneet

Yhtiötiedote 21.1.2019 klo 10.10

Neuvottelut johtivat 8 henkilön vähentämiseen.

Enersense International Oyj (”Enersense”, ”Yhtiö”) tiedotti 5.12.2018 tehostavansa toimintaansa ja aloittavansa yt-neuvottelut. Yhtiön mukaan vuoden 2019 ensimmäisen puolivuotiskauden osalta Yhtiön kannattavuus vaatii organisaation sopeuttamistoimenpiteitä, koska Yhtiön toiminnan painopiste siirtyy osin asiakasprojektien myötä kotimaasta kansainvälisiin hankkeisiin. Tuolloin Yhtiö arvioi henkilöstön vähennystarpeen olevan enintään 12 henkilöä, jolla saataisiin noin puolen miljoonan euron vuotuiset säästöt vuonna 2019. Yt-neuvottelujen tuloksena Enersense irtisanoo 8 henkilöä. Nämä henkilöstömuutokset kohdistuvat Suomessa omissa toimistoissa työskentelevään hallintoyhtiöiden henkilökuntaan.

Sähköposti: jussi.holopainen@enersense.com

Lyhyesti Yhtiöstä
Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen yhtiö, jonka juuret ja kotipaikka ovat Satakunnassa. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta on jaettu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Resurssit, Digitaaliset ratkaisut ja palvelut sekä Suunnittelu ja tuotanto. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto kasvoi noin 47 miljoonaan euroon. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2017 aikana keskimäärin 662 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti yli 30 maassa. Sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.fi/sijoittajat

Yrityksestä