• Enersense International Oyj/

RMC:n ja Enersensen yhteistyö Rauman telakalla laajenee kahden uuden sopimuksen myötä merkittävästi – putki- ja teräsvarustelutyöt sekä rungon valmistustyö alkavat

Lehdistötiedote 20.12.2019 klo 13.00

Enersense International Oyj tiedotti 24.10.2019 tekevänsä paluun Rauman telakalle, kun Enersensen korkealaatuisiin terästöihin erikoistunut tytäryhtiö Enersense Works Oy ja kotimaisesti omistettu laivanrakennusyhtiö Rauma Marine Constructions sopivat putki- ja teräsvarustelutyöprojektista. Nyt Enersense Works Oy ja RMC ovat laajentaneet yhteistyötään solmimalla kaksi uutta sopimusta koskien putki- ja varustelutöitä sekä rungon valmistusta.

Uudet solmitut sopimukset koskevat aikaisemman sopimuksen tapaan Rauman telakalla rakennettavaa Vaasan kaupungin ja Uumajan kunnan omistamaa Kvarken Linkin RoPax-matkustaja-autolauttaa. Aluksesta tulee erittäin ympäristöystävällinen, sillä polttoaineena se tulee käyttämään pääosin nesteytettyä maakaasua ja lisäksi siinä voidaan hyödyntää Vaasassa tuotettua biokaasua. Enersensen toteuttamat putki- ja teräsvarustelutyöt alkavat vielä kuluvana vuonna, rungon valmistus helmikuussa 2020. Alus valmistuu keväällä 2021.

"Koska tavoitteenamme on aina tehdä yhteistyötä pitkäjänteisesti ja vastuullisesti asiakkaidemme kanssa, koemme, että nyt solmitut kaksi uutta sopimusta on merkki siitä, että olemme onnistuneet näissä tavoitteissa. Yhteistyössämme RMC:n kanssa korostuvat laatu ja molemminpuolinen luottamus toimintatavoissa. Ensimmäisen sopimuksen putki- ja terästyöt ovat onnistuneesti jo alkaneet ja nyt solmittu uusi sopimus tuplaa varustelutyökokonaisuutemme. Rungon valmistuksen osalta olemme mukana vastaavanlaisissa projekteissa Ranskan telakalla, joten olemme iloisia saadessamme nyt toteuttaa tällaisen projektin kotimaassamme ja vieläpä Satakunnassa", summaa Enersense Works Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Leivo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Laura Virtanen, Rauma Marine Constructions
Sähköposti: laura.virtanen@rmcfinland.fi

Rauma Marine Constructions (RMC) on kesällä 2014 perustettu raumalainen, kokonaan suomalaisessa omistuksessa oleva laivanrakennusyhtiö. RMC on erikoistunut matkustaja-autolauttojen, monitoimimurtajien ja puolustusvoimien alusten rakentamiseen ja huoltoon. Lisätietoja osoitteesta www.rmcfinland.fi.

Toimitusjohtaja Jussi Holopainen, Enersense International Oyj

Lyhyesti Enersensestä:

Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen yhtiö, jonka juuret ja kotipaikka ovat Satakunnassa. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta on jaettu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Resurssit, Digitaaliset ratkaisut ja palvelut sekä Suunnittelu ja tuotanto. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 47,4 miljoonaa euroa. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2018 aikana keskimäärin 727 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa.Yhtiön verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.fi