Lehdistötiedote 18.11.2022 klo 11.15

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj on saanut tiedon, että Viron kilpailuvirasto on hyväksynyt Enersensen ja Voimatel Oy:n välisen yrityskaupan yhtiöiden Viron toimintojen osalta. Yrityskaupan toteutuminen edellyttää myös Suomen Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää. Enersense arvioi tämän päätöksen antamisen ajoittuvan vuoden 2023 ensimmäiselle neljännekselle.

Enersense tiedotti 20.6.2022, että se on allekirjoittanut sopimuksen Voimatel Oy:n koko ulkona olevan osakekannan hankkimisesta. Suomalaisen Voimatel Oy:n liiketoiminta pohjautuu kriittisen infrastruktuurin eli tieto-, jakelu- ja siirtoverkkopalveluiden suunnitteluun ja toteutukseen sekä energiapalveluihin kuten aurinkoenergian, sähköisen liikenteen, energian käytön optimoinnin ja energian varastoinnin palveluihin. Voimatelillä on kolme tytäryhtiötä: OptiWatti ja Datasilta Suomessa sekä Boftel Virossa. Voimatel konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 133,1 miljoonaa euroa (FAS). Konsernin palveluksessa työskentelee noin 1 000 työntekijää.

Lisätietoa:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 239 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2 000 henkilöä, ja se toimii Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Enersensen osake noteerataan Nasdaq Helsingissä (ESENSE). Yhtiön verkkosivut sijoittajille löytyvät osoitteesta www.enersense.com/sijoittajalle.