Enfo ostaa Solteqin SAP ERP -liiketoiminnan

Enfo ostaa Solteqin SAP ERP -liiketoiminnan. Noin 20 SAP-asiantuntijaa siirtyy kaupan myötä Enfolle.

”Enfon strategia on tukea asiakkaita liiketoimintakriittisten sovellusten ja datan siirtämisessä paikallisista alustoista monialustaympäristöön. Tämä vaatii vahvaa ohjelmisto-osaamista, vankkaa asiantuntemusta informaatiohallinnassa sekä sujuvaa tukea 24/7. SAP on kansainvälisesti johtava ERP-alusta. Tällä yritysostolla lähdemme hakemaan pohjoismaista johtajuutta SAP on cloud migraatioissa ja jatkuvassa ylläpidossa”, sanoo Enfon toimitusjohtaja Seppo Kuula.

”Markkinoilla on nähtävissä, että irrallisten digitaalisten palveluiden lisäksi viedään nyt liiketoimintakriittisiä ratkaisuja pilveen. Julkiseen pilveen siirretään myös sovelluksia yhdistävät toiminnanohjausjärjestelmät. SAP kannustaa asiakkaita siirtymään pilvipohjaiseen SAP S/4HANA ohjelmistoon ja on ilmoittanut lopettavansa perinteisten on-premise järjestelmien tuen vuoteen 2025 mennessä. Julkiset pilvialustat ovat valmiita tukemaan myös haastavimpia sovelluksia. Monialustaympäristössä, jossa dataa varastoidaan sekä paikallisesti että eri pilvissä, kokonaisuuden hallitseminen sekä jatkuva kehittäminen on keskeistä. Lisäksi tuki ja ylläpito on tärkeää, kun kyse on liiketoimintakriittisistä kokonaisuuksista. Meillä on monialustaosaamista ja kyvykkyyttä sekä kehittää että ylläpitää ratkaisuja”, sanoo Kuula.

”SAP ERP -liiketoimintakaupan myötä keskitymme entistä vahvemmin omien ohjelmistotuotteiden kehittämiseen ja valittuihin päämiestuotteisiin perustuviin asiantuntijapalveluihin. Enfolle siirtyvät asiantuntijamme ovat erittäin kokeneita, kouluttautuneita sekä kunnianhimoisia. Olemme tyytyväisiä, että heidän osaamisensa pääsee nyt osaksi Enfon kasvutarinaa”, kertoo Solteqin Executive Vice President Ilkka Brander.

Enfo on ennestään vähemmistöosakkaana SAP-konsultointiyrityksessä Zuite Business Consulting.

Kauppasopimus allekirjoitettiin 30.12.2019.

Lisätietoja:

Seppo Kuula, toimitusjohtaja, Enfo, +358 40 3700032

Datavetoisen liiketoimintamuutoksen puolesta

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka mahdollistaa asiakkaidensa datavetoisen liiketoimintamuutoksen. Hallitsemme niin hybridialustat, informaatiohallinnan kuin sovellukset sekä niiden monitahoiset kokonaisuudet, ja tuomme yhteen relevanttia dataa älykkäämmän liiketoiminnan puolesta. Kehitämme ja ylläpidämme digitaalisia ratkaisuja, ja tuemme asiakkaitamme kokonaisuuksien hallinnassa aidosti välittäen. 900 alan asiantuntijaamme työskentelevät älykkäämmän maailman puolesta, jossa teknologia voimaannuttaa niin yksilöitä, yrityksiä kuin yhteiskuntaa.

Solteq

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Keskeisiä toimialoja, joista yhtiöllä on pitkäaikainen kokemus, ovat kauppa, teollisuus, energia ja palvelut. Solteq toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 600 IT-alan ammattilaista.

solteq.com