Engel Kodin peruskiven muuraus Espoossa

Engel Kodin peruskivi muurataan maanantaina Espoon Muuralassa * Engelin palvelutalohanke etenee * Varma-Sampo sijoittajana täysin yksityisessä palvelutalossa Engel vastaa aktiivisesti palveluasuntojen ja ryhmäkotien kasvavaan kysyntään. Espoon Muuralaan on nousemassa Engel Koti Espoon vanhusten palveluasunnoiksi. Maanantaina 12.elokuuta Kiltakallionrinne 8:ssa vietetään Engel Kodin peruskiven muuraustilaisuutta. Muurauspuheen pitää Espoon kaupunginjohtaja Marketta Kokkonen. Muuraukseen osallistuvat lisäksi hankkeessa mukana olevat Espoon kaupungin, Engelin, Varma- Sammon, Kiinteistövarman, Rakennustoimisto Pohjolan sekä Arkkitehtitoimisto Eero Karosuon edustajat. Muuralan Engel Koti on täysin yksityinen hanke, jonka rahoittaa Varma- Sampo ja rakentaa tamperelainen Rakennustoimisto Pohjola Oy. Engel vuokraa kiinteistön Varma-Sammolta 15 vuodeksi ja vastaa paitsi asukkaiden hoivapalveluista myös kiinteistön siivouksesta, kiinteistönhuollosta sekä turvapalveluista. Talo on valmis vastaanottamaan asukkaansa ensi vuoden toukokuussa. Vastaavia palvelutaloja Engelillä on mm. Helsingissä, Nokialla ja Turussa. KODINOMAISTA HOIVAA JA TURVALLISUUDEN TUNNETTA Muuralan palvelutalo tarjoaa vuokralaisilleen hoito- ja palvelusuunnitelman mukaista kotihoitoa, turvapuhelinpäivystystä, ruokapalvelua sekä erilaista virike- ja harrastustoimintaa. Asiakkaina on mm. palvelutalon ikääntyvät asukkaat sekä ryhmäkodeissa asuvat dementoituneet tai fyysisesti heikkokuntoiset asiakkaat, jotka tarvitsevat ympärivuorokautista hoivaa ja palvelua. Kolmikerroksisen palvelutalon ensimmäisessä kerroksessa on kuusi palveluasuntoa senioreille sekä keittiö- ja ruokatiloja yhteiseen käyttöön. Näitä tiloja käytetään myös esimerkiksi omaisten iltoihin sekä erilaisiin juhlatilaisuuksiin. Toisessa ja kolmannessa kerroksessa on molemmissa kaksi 12 asukkaan ryhmäkotia. - Tärkeimmät ajatukset, jotka vievät tätä hanketta eteenpäin, ovat asiakaslähtöisyys ja lämminhenkinen ammattitaito. Muuralan palvelutaloon tulevat työntekijät ovat palveluksessamme toimivia sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisia, joiden keskeinen toimintaperiaate on luoda asukkaille kodinomainen, virikkeellinen ja turvallinen asuin- ympäristö, kuvailee Engel Hoivapalvelujen toimialajohtaja Kristiina Hautakangas. Engel hoivakoti- ja hoivapalvelutoiminta on laajentunut viime aikoina voimakkaasti. Esimerkiksi Helsingin Käpylässä on heinäkuun alussa avattu palvelutalo Sofia ja Severi ja Espoon seurakuntayhtymän kanssa on solmittu esisopimus Lintuvaaraan v. 2004 valmistuvista palveluasumistilojen vuokrauksesta. Engel on hoivapalvelujen edelläkävijä Suomessa. Engel tarjoaa hoivapalveluja niin yrityksille, kunnille kuin yksityiskodeillekin. Turvapuhelinpalvelujen, palveluasumisen ja ikääntyneiden kotihoidon kysyntä on voimakkaassa kasvussa yhteiskunnan ikärakenteen muuttuessa. Engel on asiantuntijayritys, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia palveluja kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille. Engelin tehtävä on tuoda lisäarvoa kiinteistönomistajien ja näiden asiakkaiden ydinliiketoimintaan täyttämällä toimitiloihin liittyvät hyvinvointi- ja turvallisuustarpeet. Koko konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 154 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 31.7.2002 noin 7.000. Engelin omistajia ovat MB Rahastot (46,1 %), Suomen valtio (43,0 %) sekä henkilöstö ja muut yksityishenkilöt (10,9 %). Lisätietoja: * toimialajohtaja Kristiina Hautakangas, Engel Palvelut Oy, Engel Hoivapalvelut, puh. 020 424 2073, gsm 040 586 7651 tai s-posti: kristiina.hautakangas@engel.fi * toimitusjohtaja Ilkka Rantasalo, Engel Palvelut Oy, puh. 020 424 2100, tai s-posti: ilkka.rantasalo@engel.fi * aluepäällikkö Hannu J. Mäkinen, Rakennustoimisto Pohjola Oy, puh. 041 459 0666, s-posti: hannu.makinen@pohjolarak.fi * kiinteistöjohtaja Matti Viitala, puh. 010 514 5028 gsm. 040 519 5167 s- posti matti.viitala@varma-sampo.fi KUTSU PERUSKIVEN MUURAUSTILAISUUTEEN TERVETULOA MUURALAN ENGEL KODIN PERUSKIVEN MUURAUKSEEN MAANANTAINA 12.8. KLO 14.00. TYÖMAAN OSOITE ON KILTAKALLIONRINNE 8, ESPOO. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00260/wkr0002.pdf