Engel Security arvostetuin turvapalveluyritys Turussa

Engel-Yhtymä Oy Lehdistötiedote Julkaisuvapaa 26.3.2003 ENGEL SECURITY ON KOKONAISKUVALTAAN ARVOSTETUIN TURUN SEUDUN TURVAPALVELUYRITYKSISTÄ * Engel Securityn yrityskuva vahvistui ja kokonaisarvosana parani Turun seudulla, kertoo Taloustutkimuksen tekemä tutkimus * Turvapalveluja ostavat yritykset arvostavat erityisesti Engel Securityn kykyä paneutua asiakkaan tilanteeseen Turun seudulla tehdyn yrityskuvatutkimuksen mukaan Engel Security Oy on noussut kokonaiskuvaltaan alueen arvostetuimmaksi ja kilpailukykyisimmäksi turvapalveluyritykseksi. Seudun turvallisuuspalveluyritykset saivat yrityskuvansa keskiarvoksi 7,61. Engel Security oli myös ainoa tutkimuksen yrityksistä, joka paransi arvosanansa nyt korkeammaksi kuin koskaan aiemmin. Engelin yleisarvosana 8,20 ylitti reilusti keskiarvon ja Engel sai myös kaikista imagotekijöistä yhteensä alan parhaan tuloksen. Merkittävimmät Engel Securityn palveluja käyttävät asiakkaat antoivat keskiarvoksi peräti 8,60 ja 94 prosenttia näistä valitsi arvosanan väliltä 8-10. - Erinomaiset arvosanat ovat motivoituneen henkilöstömme ansiota. Olemme panostaneet vartijoiden koulutukseen jo usean vuoden. Turun yksikön noin 170 vartijasta lähes puolet on suorittanut VAT:n eli vartijan ammattitutkinnon, aluejohtaja Matti Linnela kertoo. Hinta-laatusuhde terveellä pohjalla Engel Securityn asema Turun seudulla on vakiintunut entisestään. Yrityksen vahvuuksina nähdään erityisesti hintataso, hinta-laatusuhde sekä asiakkaan tilanteeseen paneutuminen. Palvelujen hinta- laatusuhteessa Engel säilytti ykkösasemansa ja yritys on kärjessä myös kriteerillä kyky paneutua asiakkaan tilanteeseen. Entistä parempaa palautetta Engel Security sai myös ulkoisesta ilmeestään. Turvallisuuspalvelujen yrityskuvatutkimuksen teki lokakuussa 2002 Taloustutkimus Oy. Tutkimuksessa selvitettiin kuinka paljon alueen yrityksillä on käytössään erilaisia turvalaitteita ja -palveluja, mitä ominaisuuksia käyttäjät pitävät tärkeinä valitessaan näitä palvelujen tuottajaa ja millainen yrityskuva turvapalveluyrityksillä on päättäjien näkökulmasta. Arvioinnin kohteena oli kahdeksan turvapalveluyritystä. Tutkimusmenetelmänä oli puhelininformoitu kysely kirjeellä, joka lähetettiin 774:lle vastaajalle. Turvallisuuspalveluja näistä arvioi 185 vastaajaa eli vastausprosentiksi saatiin 50. Otannan tutkimusalueena oli Turku-Raisio-Kaarina-Lieto- Naantali-Paimio-Piikkiö. Asiakkaita houkuttavat luotettavuus ja huolellinen vartiointi Tutkimustulos kertoo, että 86 prosentilla Turun seudun yrityksistä on käytössä teknisiä turvalaitteita ja/tai -palveluja. Teknisiä valvontalaitteita käyttää kaksi kolmasosaa, kulunvalvontaa kolmasosa ja vartiointipalveluja vajaa kolme neljäsosaa. Kumppanin valinnassa alueen yritykset arvostavat eniten luotettavuutta, vartioinnin huolellisuutta sekä vartiointihenkilökunnan ammattitaitoa. Luotettavuus oli tärkein valintakriteeri myös edellisen vastaavan tutkimuksen mukaan. Tärkeinä asioina pidetään myös hinta-laatusuhdetta sekä hälytysten kuittaamisnopeutta. Taustatiedot Engel Security on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista turvapalveluyrityksistä. Liikevaihto kasvoi viime vuonna peräti 30 prosenttia ollen nyt noin 24 miljoonaa euroa. Alansa halutuimmalla työnantajalla on henkilöstöä 800. Engel Security kuuluu Engel-Yhtymään, asiantuntijayritykseen, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia palveluja kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille. Engelin palvelut ulottuvat myös ihmisen eri elämäntilanteisiin ja -vaiheisiin suunnattuihin hoivapalveluihin. Kiinteistö- ja rakennuttamispalvelujen sekä siivous-, turva- ja hoivapalvelujen välisellä tiiviillä yhteistyöllä yhtymä voi tarjota asiakkaan kumppanina monipuolisia palvelukokonaisuuksia. Kiinteistöjen elinkaariajattelun hyödyntämisessä Engel on Suomessa alansa markkinajohtaja. Se on myös kaikilla toimialoillaan markkinajohtaja tai yksi suurimmista toimijoista. Engelin liikevaihto vuonna 2002 oli noin 182 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa on noin 7.000. Lisätietoja * aluejohtaja Matti Linnela, Engel Security, p. 020 424 4057 tai 0400 524 748, e-mail: matti.linnela@engel.fi * toimitusjohtaja Asko Snäkin, Engel Security, p. 020 424 4060 tai 040 749 1701, e-mail: asko.snakin@engel.fi www.engel.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00400/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00400/wkr0002.pdf