Engel vahvistaa henkilöstö- ja taloushallintoaan

Uusi vastuuhenkilö kehittämään henkilöstöä Engel vahvistaa henkilöstö- ja taloushallintoaan Engel ottaa uuden askeleen kohti tavoittelemaansa parasta draivia ja fiilistä. Keskittämällä henkilöstön kehittämisen yhdelle henkilölle Engel pyrkii edistämään henkilöstönsä osaamista ja viihtymistä, joihin yhtymän koko palvelu perustuu. Timo Martiskainen alkaa vastata elokuussa Engel-Yhtymän henkilöstön kehittymisestä. Samalla Engelin talousjohtaja Timo Purosalo pääsee keskittymään taloushallintoon; toistaiseksi hän vastaa myös henkilöstöhallinnosta. Engelin koko ja henkilöstön määrä ovat kasvaneet voimakkaasti yhtymän toiminnan aikana. - Päämääriemme saavuttamisessa henkilöstö on ratkaisevassa asemassa. Olemme myös päättäneet nostaa yhtymän talousfunktion pörssiyhtiöltä vaadittavalle tasolle, minkä vuoksi tehtävien eriyttäminen on paikallaan, kertoo Engel-Yhtymän toimitusjohtaja Ilkka Rantasalo. KTK Timo Martiskainen aloittaa elokuun 15. päivänä 2002 Engel-Yhtymä Oy:n palveluksessa henkilöstön kehittämisjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Martiskainen vastaa henkilöstön kehittämisestä ja koulutuksesta sekä palkkahallinnosta. Tällä hetkellä Martiskainen toimii Fida International ry:n maakoordinaattorina Tansaniassa. Yhdistys vastaa lähetystyöstä, kehitysyhteistyöstä sekä kummitoiminnasta kehitysmaissa. Tätä ennen Martiskainen on työskennellyt WM Ympäristöpalvelut Oy:ssä Joensuun aluepäällikkönä. - Engelin toimintaa siivittää tällä hetkellä voimakkaasti yhtenäisen Engel-brandin kehittäminen ja vahvistaminen sekä asiakaspalvelu yli toimialarajojen. Painopistealueitamme ovat motivoitunut henkilöstö, tehokkaat toimintaprosessit, asiakkuuksien kehittäminen ja myönteisesti erottuva yrityskuva. Haluamme, että meillä on paras draivi ja paras fiilis ja asiakkaallemme haluamme olla paras kumppani. Tällä tiellä yhtymämme henkilöstön kehittämisjohtajalla on tärkeä roolinsa, Rantasalo sanoo. Taustatiedot Engel-Yhtymä on asiantuntijayritys, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia palveluja kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille. Engelin toiminta perustuu kiinteistö- ja rakennuttamispalvelujen sekä siivous-, turva- ja hoivapalvelujen tarjoamiseen kokonaisuutena sekä aktiiviseen asiakaskumppanuuteen. Engelin liikevaihto vuodelta 2001 oli noin 154 miljoonaa euroa. Yhtymän palveluksessa oli vuoden lopussa 6 478 henkilöä 230 paikkakunnalla. Engelin omistajia ovat MB Rahastot (46,1 %), Suomen valtio (43,0 %) sekä henkilöstö ja muut yksityishenkilöt (10,9 %). Lisätiedot Toimitusjohtaja Ilkka Rantasalo, Engel-Yhtymä Oy Puhelin 020 424 2100, sähköposti ilkka.rantasalo@engel.fi Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=19533 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00150/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00150/wkr0002.pdf