Lehdistötiedote: Medivire Engelin työterveyshuollon yhteistyökumppaniksi

Engel-Yhtymä Oy Lehdistötiedote Julkaisuvapaa 3.3.2003 ENGEL JA MEDIVIRE SOLMIVAT YHTEISTYÖSOPIMUKSEN TYÖTERVEYSHUOLLOSTA - Tavoitteena on tukea, ylläpitää ja parantaa henkilöstön työkykyä ja hyvinvointia - Yhteistyössä työkykyriskien parempaan hallintaan ja työterveyshuollon painopisteen siirtäminen sairaanhoidosta terveydenhoitoon Medivire Työterveyspalvelut Oy ja Engel-Yhtymä Oy allekirjoittivat keskiviikkona 26.helmikuuta 2003 merkittävän yhteistyösopimuksen, jossa osapuolet toimivat yhteistyössä Engelin henkilöstön työkyvyn ja hyvinvoinnin tukemiseksi, ylläpitämiseksi ja parantamiseksi. Yksi valtakunnallinen yhteistyökumppani takaa Engelille muun muassa tasavertaisen ja yhtenäisen työterveystoiminnan kaikkialla Suomessa, vertailukelpoisen seurannan sekä mahdollisuuden toimia tehokkaammin sairauksien ennaltaehkäisemiseksi. Yhteistyösopimus astuu voimaan 1. huhtikuuta 2003. Painopiste sairaanhoidosta terveydenhoitoon Engelin ja Medivireen sopimusta on valmisteltu huolella. Engelin henkilöstön kehittämisjohtaja Timo Martiskainen on mm. kiertänyt yhdessä Medivireen aluejohtaja Marjo Heikinheimon ja yhteyspäällikkö Helena Kärnän kanssa Engelin ja Medivireen toimipaikkoja eri paikkakunnilla. - Engelissä toimii noin 7.000 työntekijää, joista jokaisen työpanos ja sitä myöten hyvä työkyky ja hyvinvointi ovat meille ensiarvoisen tärkeitä asioita. Nyt solmitulla sopimuksella yhden työterveyshuoltotoimittajan kanssa haluamme tehostaa työterveystoimintaa ja nimenomaan siirtää työterveyshuollon painopisteen sairaanhoidosta terveydenhoitoon, Timo Martiskainen painottaa. - Medivire on ollut jo useamman vuoden yksi työterveyshuollon yhteistyökumppaneistamme. Sopimuskumppanin valinta perustuu suurelta osin kokemuksiimme Medivireen toiminnasta sekä saamastamme erittäin hyvästä palvelusta. Medivire on ainoa palvelutoimittaja, joka pystyy tarjoamaan laajan valtakunnallisen palveluverkoston, Engelin toimitusjohtaja Ilkka Rantasalo toteaa. - Valtakunnallinen yhteistyösopimus Engelin kanssa on meille erittäin merkittävä. Engel panostaa voimakkaasti henkilöstöönsä myös työterveyshuollon kannalta ja haluamme yhteistyössä Engelin kanssa toimia päämääränämme mm. työkykyriskien parempi hallinta, ongelmien varhainen ennakointi sekä sairastumisten ennaltaehkäisy. Uskomme myös, että kohdennetulla työterveystoiminnalla olemme osa Engelin kehittämistoimintaa sekä erityisesti Engelin henkilöstön hyvinvoinnin parantamista, Medivireen toimitusjohtaja Kimmo Karvonen sanoo. Medivire on panostanut voimakkaasti työterveyshuollon it-järjestelmiin, jolla myös on suuri vaikutus valtakunnallisen sopimuskumppanin työhyvinvoinnin edistämiseen. - Verkossa oleva työterveyshuollon sopimusprofiili takaa sen, että kaikilla paikkakunnilla työterveystoiminta on yhtenäistä ja palvelu tasalaatuista. Tällainen valtakunnallinen toimintakonsepti mahdollistaa myös vertailukelpoisen raportoinnin kautta Suomen, Karvonen kertoo. Taustatiedot Engel Engel on asiantuntijayritys, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia palveluja kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille. Engelin palvelut ulottuvat myös ihmisen eri elämäntilanteisiin ja -vaiheisiin suunnattuihin hoivapalveluihin. Kiinteistö- ja rakennuttamispalvelujen sekä siivous-, turva- ja hoivapalvelujen välisellä tiiviillä yhteistyöllä yhtymä voi tarjota asiakkaan kumppanina monipuolisia palvelukokonaisuuksia. Kiinteistöjen elinkaariajattelun hyödyntämisessä Engel on Suomessa alansa markkinajohtaja. Se on myös kaikilla toimialoillaan markkinajohtaja tai yksi suurimmista toimijoista. Engelin liikevaihto vuonna 2002 oli noin 182 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa on noin 7.000. Medivire Työterveyspalvelut Medivire Työterveyspalvelut Oy:llä on 53 omaa työterveysasemaa kautta maan ja se on Suomen suurin työterveyspalveluja tuottava yritys. Medivire palvelee sekä organisaatio- että henkilöasiakasta. Medivireen työterveyspalvelut edistävät sekä yksilöiden että työyhteisöjen hyvinvointia ja medivireläiset ovat näin mukana parantamassa työympäristöä ja työprosesseja. Medivire panostaa palvelutoiminnassaan yhteistyöhön ja vuorovaikutteiseen avoimeen kumppanuuteen. Pitkäjänteisellä yhteistyöllä asiakkaamme saavat parhaan mahdollisen hyödyn Medivireen tarjoamista palveluista. Medivire on Suomessa alansa markkinajohtaja. Konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 47,2 miljoonaa euroa, henkilökuntaa on 700. Lisätiedot Engel: toimitusjohtaja Ilkka Rantasalo, puh. 020 424 2100, gsm 0400 222 060, e-mail: ilkka.rantasalo@engel.fi henkilöstön kehittämisjohtaja Timo Martiskainen, puh. 020 424 5220, gsm 0400 497 584, e-mail: timo.martiskainen@engel.fi www.engel.fi Medivire Työterveyspalvelut: toimitusjohtaja Kimmo Karvonen, puh. 020 581, gsm 040 505 2158, e-mail: kimmo.karvonen@medivire.fi aluejohtaja Marjo Heikinheimo, puh. 020 581, gsm 040 512 8957, e-mail: marjo.heikinheimo@medivire.fi www.medivire.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030303BIT00060/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030303BIT00060/wkr0002.pdf