YT-neuvottelut Enicsin Vaasan yksikön osalta päätökseen

Report this content

Enics, yksi maailman johtavista teollisuus- ja lääkelaite-elektroniikkaan keskittyvistä elektroniikan sopimusvalmistajista, on saanut Enics Vaasan yksikköä koskevat YT-neuvottelut päätökseen.

Neuvottelujen jälkeen päädyttiin yhteensä 65 henkilön irtisanomiseen. Irtisanottavista 57 on työntekijöitä ja 8 toimihenkilöitä sekä ylempiä toimihenkilöitä. Tämän lisäksi noin 20 määräaikaista työsuhdetta tulee päättymään kevään aikana sekä vuoden 2008 aikana 7 työntekijää siirtyy eläkkeelle.

Enicsin Vaasan yksikkö keskittyy asiakaspalveluun, tuotteen loppukokoonpanoon, tuotteen elinkaaren alkupään palveluihin sekä jälkimarkkinointipalveluihin. Komponenttilevyvalmistus tehdään pääosin Enicsin Lohjan tehtaalla. Näiden uudelleenjärjestelyjen tavoitteena on kehittää toimintaa niin, että se parhaalla mahdollisella tavalla edistää tehokasta ja kilpailukykyistä toimintaa Suomessa.

Enics työllistää n 700 henkilöä Suomessa. Suomen toimipisteet sijaitsevat Lohjalla, Vaasassa ja Varkaudessa. Suomen lisäksi Enicsillä on toimintaa Kiinassa, Ruotsissa, Slovakiassa, Sveitsissä sekä Virossa. Enicsin Kokonaishenkilöstömäärä on noin 2700 henkilöä.

Enics Finland Oy

Jari Kinnari