”10 viikon vai 10 kuukauden luettelo?”

”10 viikon vai 10 kuukauden luettelo?” Eniron vuodesta 1882 julkaisema Helsingin Seudun Puhelinluettelo ilmestyy totuttuun tapaan keväällä 2005. Luettelo sisältää runsaasti uutta tietoa – yritykset päivittävät suuren osan tiedoistaan vasta vuoden vaihteen jälkeen. Tänä vuonna Helsingin seudulla ilmestyy kaksi puhelinluetteloa. Eniron johtajan Stefan Andersonin mukaan luettelot, niiden painosmäärät ja jakelutavat ovat käytännössä identtisiä. Ainoa ero löytyy tietosisällöstä. Eniron julkaisema Helsingin Seudun Puhelinluettelo on huomattavasti kilpailijaansa ajantasaisempi ja tuoreempi. ”Yritykset ovat tottuneet päivittämään tietonsa Helsingin Seudun Puhelinluettelon perinteisen ilmestymisaikataulun mukaisesti. Teemme päivityksiä vielä helmikuun aikana. Viimeisen kuukauden aikana olemme tehneet kymmeniä tuhansia päivityksiä. Tämä on noin neljännes kaikista muuttuvista tiedoista.” ”Käytännössä tilanne on se, että kilpailijamme luettelo on ajan tasalla seuraavat 10 viikkoa. Sen jälkeen meidän luettelomme on ajan tasalla 10 kuukautta. Kuluttajat päättävät, kuinka tuoretta tietoa he käyttävät”, Anderson sanoo. Suomen Posti jakaa Eniron julkaiseman Helsingin Seudun Puhelinluettelon suoraan jokaiseen kotiin ja yritykseen maalis-huhtikuun vaihteessa 2005. Myös matkapuhelinliittymäasiakkaat saavat Puhelinluettelon suoraan kotiin kannettuna. Helsingin Seudun Puhelinluettelo kuuluu Eniron valtakunnalliseen Puhelinluettelosarjaan, jossa ilmestyy vuonna 2005 kaikkiaan 33 eri luetteloa. Luettelojen yhteinen painosmäärä on kolme miljoonaa kappaletta. Lisätietoja: Stefan Anderson, johtaja, Eniro Finland, p. 050 – 374 7023 . www.eniro.com/fi Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron tuotteet yhdistävät tehokkaasti ostajat ja myyjät. Ne tarjoavat mainoskanavan, joka saattaa samalla myös käyttäjät lähemmäksi ostotapahtumaa. Eniron hakupalvelut tarjoavat yksityiskohtaista, laadukasta ja paikallista tietoa, mikä helpottaa ihmisten, yritysten ja erilaisten tuotteiden löytämistä. Käyttäjien suosimia, aina saatavilla olevia tietokanavia ovat luettelot, numeropalvelut, Internet- ja mobiilipalvelut. Enirossa on noin 4 600 työntekijää. Vuonna 2003 Eniron liikevaihto oli 4 808 miljoonaa Ruotsin kruunua*. Eniro on listautunut Tukholman pörssiin. * 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=64148&fn=wkr0001.pdf