• Eniro/

Eniro.fi:n Henkilöt-hakupalvelusta yhteystiedot noin miljoonaan joulutervehdykseen

Eniro.fi Henkilöt-hakupalvelussa on tehty yhteystietoihin liittyviä hakuja kiihtyvään tahtiin viime sunnuntaista lähtien. Torstai 15.12. oli kotimaan joulutervehdysten postituspäivä. Edeltävä keskiviikko oli vilkkain päivä, tuolloin hakuja tehtiin yli kuusinkertainen määrä tavalliseen arkipäivään verrattuna.

Eniro.fi:n Henkilöt-hakuun lisättiin marraskuun puolivälissä matkapuhelintiedot ja uudistus on lisännyt käyttöä selvästi. Erityisesti yhteystietojen kysyntä on vilkastunut joulukuussa. Viime sunnuntaista alkaen hakuja on tehty noin miljoona. Torstaina 15.12. oli viimeinen päivä, jolloin kotimaan joulutervehdykset voi vielä postittaa joulumerkillä. Sitä edeltävä keskiviikko oli hakupalvelussa toistaiseksi vilkkain päivä, hakuja tehtiin yli kuusinkertainen määrä normaaliin verrattuna. ”Viime viikkojen hakumäärät osoittavat joulun todella olevan aikaa jolloin suomalaiset muistavat toisiaan. Käyttäjiltä saatu palaute on ollut positiivista, ovathan yhteystiedot nyt entistä helpommin kaikkien saatavilla.” kertoo Eniro Finlandin Internet & Mobile –liiketoimintayksikön Business Manager Erkko Simsiö. ”Torstaina palvelussa oli hetkellisiä hidasteluja pahimpien ruuhkahuippujen aikaan, mutta kaikesta huolimatta pystyimme säilyttämään palvelutason melko hyvänä”, jatkaa Simsiö. Erityisen vilkasta torstaina oli myös Eniron numeropalveluissa. Osoitetietoja kysyttiin myöhäiseen iltaan saakka ja puhelumäärä oli tavallista arkipäivää selvästi suurempi. 0100100 numeropalvelun kysynnän kasvuun on vaikuttanut myös ajo-ohjeiden opastaminen sekä kartta- ja reittitietojen lähettäminen matkapuhelimeen. ”Monilta riidoilta jouluruuhkassa voidaan välttyä, kun ajo-ohjeet antaa numeropalvelun ammattilainen etupenkillä istuvan kakkoskuskin sijaan”, sanoo Simsiö. Eniro.fi –palvelu on käytetyin hakupalvelu, jolla on viikottain reilut 300 000 käyttäjää Suomessa. Eniro.fi -palvelusta löytyvät kaikki suomalaisten julkiset lanka- ja matkapuhelinliittymät sekä niihin liittyvät osoitetiedot, Keltaisten Sivujen tiedot yrityksistä ja palveluista, kartat ja reitit sekä internet-haku. Eniro.fi:n Henkilöt-hakupalvelu on kaikille avoin ja sitä voivat käyttää kaikki suomalaiset maksutta. Ainoa kustannus aiheutuu henkilökohtaisen tunnuksen tilaamisesta tekstiviestillä, joka maksaa 25 senttiä. Tämän jälkeen käyttö on maksutonta. Palvelun muut osiot, kuten Keltaiset Sivut ®, Kartat ja Internet-haku ovat käyttäjälle täysin ilmaisia.