Eniro.fi sai heti ensimmäisenä päivänä 54 000 eri kävijää

Lehdistötiedote 31.10.2003 Eniro.fi sai heti ensimmäisenä päivänä 54 000 eri kävijää Internetin hakupalvelu eniro.fi on osoittautumassa Suomessa samanlaiseksi menestykseksi kuin aiemmin Ruotsissa ja Tanskassa. Palvelu avattiin keskiviikkona 29.11. kello 7 ja päivän päätteeksi palvelussa oli käynyt jo 54 000 yksittäistä kävijää. "Ensimmäisen päivän huimat kävijämäärät osoittavat, että ilmaiselle ja kattavalle hakupalvelulle on ollut selkeä kysyntä. Eniro.fi:n mainonta on vasta alkamassa, se tulee vielä nostamaan kävijämäärää selvästi. Olemme myös saaneet runsaasti suoraa positiivista kuluttajapalautetta. Kaikki viittaa siihen, että eniro.fi:stä on tulossa yksi Suomen suosituimmista internet-sivuista", Eniro Finlandin online-palvelujen johtaja Jani Leppänen sanoo. Eniro.fi:ssä on neljä pääosiota: henkilö-, yritys-, kartta- ja internethaku. Erityisen suosituksi on ensimmäisenä päivänä noussut karttahaku, joka näyttää haetun henkilön tai yrityksen katuosoitteen kartalla. Kartan voi tulostaa, samoin palvelusta saa myös ajo-ohjeet kohteeseen. Ruotsissa vastaava palvelu avattiin toukokuussa. Palvelussa on keskimäärin 2,6 miljoonaa yksittäistä kävijää kuukaudessa. Lisätietoja: Jani Leppänen, online-palvelujen johtaja, Eniro Finland, p. 050 - 389 8656 www.eniro.fi, www.eniro.com/fi Eniro on Pohjois-Euroopan johtava hakemistomediayritys, joka tarjoaa hakupalveluja kaikkien kanavien kuten Internetin, painettujen hakemistojen, numeropalvelujen ja mobiilipalveluiden välityksellä. Eniron palvelujen kautta tehdään joka päivä noin viisi miljoonaa hakua. Eniron vuoden 2002 liikevaihto oli 4,7 miljardia Ruotsin kruunua ja liikevoitto 940 miljoonaa kruunua. Eniro toimii 19 maassa ja konsernin palveluksessa on noin 5000 työntekijää. Yritys on listattu Tukholman pörssissä. Eniro Finland on Suomen 12. suurin mediayritys ja sen palveluksessa on noin 600 työntekijää. Eniro Finlandin tuotteita ovat mm. eniro.fi, Helsingin seudun puhelinluettelo, Yritystele, Kaupunki-info, Suomi24.fi sekä 0100100 Numeropalvelu. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/31/20031031BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/31/20031031BIT00450/wkr0002.pdf