Eniro Finland myy Yritystele-hakupalvelun Bisnodelle

Oy Eniro Finland Ab on myynyt 8.10.2010 allekirjoitetulla sopimuksella Yritystele-hakupalvelunsa Bisnode Ab:lle.

Eniron ja Bisnoden välisen liiketoimintakaupan myötä Bisnode Finlandille siirtyy Eniron online-hakupalvelu Yritystele.fi.  Allekirjoitetun liiketoimintakaupan myötä Yritystelen nykyinen henkilöstö siirtyy Bisnoden palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Kokonaiskauppasumma on miljoona euroa. Yritystelen henkilöstömäärä on 35 työntekijää ja liikevaihto noin 3 miljoonaa euroa.

”Toteutuneen kaupan myötä Bisnode saa osaavan myyntiorganisaation sekä loistavan b-to-b-brändin ja palvelukanavan Yritystele.fi-hakupalvelusta, joka osaltaan vahvistaa Bisnoden toimintoja Suomessa. Yritystele on tehnyt yhteistyötä jo aiemmin Bisnoden kanssa tarjoamalla Bisnoden tuottamia talous- ja vastuuhenkilötietoja sekä syvempää taloustietoa luottoluokitusraporttien muodossa. Toteutunut kauppa on siis luonteva jatko aiemmalle yhteistyöllemme, mistä hyötyvät myös Yritystelen asiakkaat”, Eniron toimitusjohtaja Göran Sällvin sanoo.

”Liiketoimintakauppa on osa Bisnoden strategiaa keskittyä yrityksen ydintoimintoihin ja jatkaa kasvua synergioiden avulla. Bisnodella on vahvoja toimintoja Suomessa kuten Credit Solutions ja Marketing Solutions. Yritystelen oston myötä kasvatamme kolmatta ydinaluettamme, Business Information Solutionsia. Tulevaisuudessa tuomme Yritystelen asiakkaille entistä enemmän  sisältöä sekä dataa”, Bisnode Finlandin maajohtaja Juha Airaksinen sanoo.

Yritystele on vakiinnuttanut asemansa 20 vuoden aikana suomalaisten päättäjien keskuudessa ollen heille luonteva valinta haettaessa yhteistyökumppaneita, tuotteita, palveluita tai yrityksen päättäjä- ja taloustietoja.

Lisätietoja:
Göran Sällvin, toimitusjohtaja, Oy Eniro Finland Ab, puh. 050 389 2884.
Juha Airaksinen, maajohtaja, Bisnode Finland Oy, puh.  09 7511 9100.

www.enirofinland.fi

Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron hakupalvelujen - luettelojen, numero- sekä internet- ja mobiilipalvelujen - avulla on helppo löytää henkilöt, yritykset, palvelut ja tuotteet.

Eniron palveluksessa on noin 5 000 työntekijää sen ydinmarkkina-alueilla Pohjoismaissa ja Puolassa. Vuonna 2009 Eniron liikevaihto oli 6 581 miljoonaa Ruotsin kruunua ja liiketulos (EBITDA) 1 807 miljoonaa Ruotsin kruunua. Eniro on listautunut Tukholman pörssiin.

Bisnode on Euroopan johtavia digitaalisen liikeinformaation tuottajia. Tuotamme luottotietoja, yritys- ja henkilötietoja, suoramarkkinointitietoa ja markkina-informaatiota B-to-B markkinoille.

Pyrimme auttamaan asiakkaitamme löytämään, pitämään ja kehittämään omia asiakkuuksiaan. Bisnoden liikeinformaatiopalveluiden avulla asiakkaamme voivat parantaa päätöksen tekoa ja myyntiä sekä vähentää liiketoimintariskejä.