Eniro laajentaa Numeropalveluliike-toimintaansa Suomessa

Eniro laajentaa Numeropalveluliike- toimintaansa Suomessa Eniro vahvistaa asemaansa Suomen numeropalvelumarkkinoilla Soon Com Oy:n ja Tikka Communications Oy:n numeropalveluliiketoiminnan yritysostoilla. Eniro on yksi Euroopan johtavista hakemistomediayrityksistä sekä Pohjois- Euroopan suurimmista Internettoimijoista. Eniron liiketoiminnan perusajatuksena on tuottaa palveluita, joiden avulla myyjät ja ostajat löytävät toisensa helposti. Suomessa Enirolla on oma valtakunnallinen 0100100 Numeropalvelu sekä lisäksi Eniro tuottaa 118 Numeropalvelua Elisan ja Radiolinjan asiakkaille. Yritysostojen kautta Eniro Finland tuottaa jatkossa 118 Numeropalvelua myös Soon Comin, Tikka Communications Oy:n ja Kestel Oy:n liittymäasiakkaille. Numeropalveluiden tarjoaminen on Suomessa operaattoreiden velvollisuus ja 118-puhelut ohjataan joko omiin tai operaattoreiden valitsemiin palvelukeskuksiin. Lisätietoja: Kaj Lindholm, Johtaja, Directory Assistance, Eniro Finland, p. 050 - 552 0740 www.eniro.com Eniro on yksi Pohjois-Euroopan johtavista hakemistomediayrityksistä, joka tarjoaa hakupalveluja kaikkien kanavien, kuten painettujen hakemistojen, Internetin, numeropalvelujen ja mobiilipalvelujen välityksellä. Palvelujemme kautta tehdään joka päivä 5 miljoonaa hakua. Eniro julkaisi vuonna 2002 yli 700 hakemistoa, joiden kokonaispainosmäärä oli 28 miljoonaa, Internetissä tehtiin yli 600 miljoonaa hakua. Vuoden 2002 liikevaihto oli 4 737 miljoonaa Ruotsin kruunua ja liikevoitto 940 miljoonaa Ruotsin kruunua. Eniro toimii 19 maassa ja konsernin palveluksessa on noin 5000 työntekijää. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00030/wkr0002.pdf