Eniro laajentaa Numeropalveluliiketoimintaansa Suomessa

Eniro vahvistaa asemaansa Suomen numeropalvelumarkkinoilla ostamalla Kymen Puhelin Oy:n, Lännen Puhelin Oy:n ja Oy NovaCall Ab:n numeropalveluliiketoiminnat.

Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron liiketoiminnan perusajatuksena on tuottaa palveluita, joiden avulla myyjät ja ostajat löytävät toisensa helposti. Suomessa Enirolla on oma valtakunnallinen 0100100 Supernumeropalvelu, minkä lisäksi Eniro tuottaa 118 Numeropalvelua mm. Elisan asiakkaille. Yritysostojen kautta Eniro Finland tuottaa jatkossa 118 Numeropalvelua myös Kymen Puhelin Oy:n, Lännen Puhelin Oy:n, Pietarsaaren Seudun Puhelin Oy:n ja Päijät-Hämeen Puhelin Oy:n liittymäasiakkaille. Oy NovaCall Ab:n kaupan yhteydessä solmitaan myös yhteistyösopimus, joka sisältää järjestelmäyhteistyötä sekä puhelinpalveluiden alihankintaa NovaCallilta. Lännen Puhelin Oy:n numeropalvelutyöntekijät siirtyvät Eniron palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja jatkavat työskentelyä Raumalla nykyisissä toimitiloissaan, jotka Eniro vuokraa. Muiden yritysten kohdalla ei tapahdu henkilöstöön liittyviä muutoksia. Numeropalveluiden tarjoaminen on Suomessa operaattoreiden velvollisuus ja 118-puhelut ohjataan joko omiin tai operaattoreiden valitsemiin palvelukeskuksiin.