Eniro murtaa monopoliaseman ja julkaisee Puhelinluettelot koko Suomessa

LEHDISTÖTIEDOTE 2004-08-16 Eniro murtaa monopoliaseman ja julkaisee Puhelinluettelot koko Suomessa Eniro ryhtyy vuonna 2005 julkaisemaan Puhelinluetteloita koko Suomessa. Jakelu kattaa sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaat. Eniron Puhelinluettelo jaetaan Suomen Postin toimesta kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin. Suomi on jaettu 33 eri talousalueeseen, joilla kullakin ilmestyy oma Eniron Puhelinluettelo. Eniron valtakunnallinen Puhelinluettelosarja on luonteva laajennus yhtiön julkaisemille Helsingin Seudun Puhelinluettelolle sekä Pirkanmaan Puhelinluettelolle. Yrityksille Eniro tarjoaa perinteisen painetun Puhelinluettelon lisäksi tiedotuksen ja markkinoinnin käyttöön kaikki mediakanavat - painettuna, internetissä, numeropalvelussa ja mobiilissa. Kuluttajille tämä tarjoaa mahdollisuuden löytää Eniron Puhelinluetteloissa julkaistut tiedot ajasta ja paikasta riippumatta. Tarjoamalla kilpailevan vaihtoehdon valtakunnalliseen puhelinluettelotoimintaan murramme kilpailijoidemme monopolistisen aseman, jota on vuosikymmenet harjoitettu poikkeusluvan turvin. Selkeä etu kuluttajille on se, että Posti jakaa luettelot kotiin koko valtakunnassa." Eniron johtaja Arto Manninen sanoo. Eniron Puhelinluettelo sisältää talousalueen yritys- ja yksityisnumerot, kartat sekä Keltaiset Sivut®. Kaupunkien ja kuntien palvelut esitetään omana kokonaisuutena. Eniro tekee Puhelinluetteloissaan tiivistä yhteistyötä alueen julkishallinnon sekä yrittäjäjärjestöjen kanssa. Eniron valtakunnallisen Puhelinluettelosarjan julkaiseminen alkaa kevättalvella 2005. Kaikkiaan 33 luettelon yhteinen painosmäärä on kolme miljoonaa kappaletta. Eniro on Pohjois-Euroopan johtava hakemistomediayritys, joka tarjoaa hakupalveluja kaikkien kanavien kuten Internetin, painettujen hakemistojen, numeropalvelujen ja mobiilipalveluiden välityksellä. Lisätietoja: Arto Manninen, Johtaja, Eniro Finland, 0500 - 953 380. www.eniro.com/fi Kuvapankkimme osoitteessa: http://www.eniro.com/templates/LMPage.aspx?id=3723 Eniro on Pohjoismaiden alueen johtava mediayhtiö, joka tarjoaa ostajia ja myyjiä yhdistäviä hakukanavia. Painetut luettelot, CD-ROMit, numeropalvelut sekä Internet- ja mobiilipalvelut auttavat käyttäjiä löytämään helposti etsimänsä ja toimivat siten myös tehokkaina markkinointikanavina mainostajille. Eniro toimii 17 Euroopan maassa ja työllistää n. 4 600 ihmistä. Vuonna 2003 liikevaihto ylsi 4 808 miljoonaan Ruotsin kruunuun *) liikevoiton ollessa 1 292 miljoonaa Ruotsin kruunua *). Eniro on listautunut Tukholman pörssissä. *) 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT00020/wkr0001.pdf