Eniro nimitti myynnistä vastaavaksi johtajaksi Kari Ahlströmin

Pohjoismaiden mediamarkkinoiden johtava hakuyritys Eniro on nimittänyt 1.4.2006 alkaen Eniro Finlandin myynnistä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi kauppatieteen maisteri, BA, Kari Ahlströmin. Tavoitteena on kehittää Eniron myyntiorganisaation työskentely- ja myyntitapaa.

Myynnistä vastaavaksi johtajaksi valittu 46-vuotias Ahlström on viimeiset 20 vuotta toiminut autokaupan ja rahoituksen parissa. Viimeksi Ahlström on toiminut Aktiv Hansa Oy:n toimitusjohtajana lähes kuusi vuotta ja sitä ennen Bilia Oy Ab:ssa ja Volvo Auto Oy:ssä eri johtotehtävissä seitsemän vuotta. ”Karin laaja ja monipuolinen kokemus liiketoiminnan eri osa-alueilta vahvistaa merkittävästi Eniron toimintaa. Kehittämällä myyntiä yhä asiakaslähtöisempään suuntaan pystymme vahvistamaan asemiamme sekä valtakunnallisilla että paikallisilla hakupalvelumarkkinoilla, joiden kokonaismarkkinat ovat kasvussa. Kasvua vetävät erityisesti sähköiset palvelut, mutta perinteisen puhelinluettelon elinkaari jatkuu vielä pitkään", sanoo Eniro Finlandin toimitusjohtaja Ilkka Wäck. "Näen Eniron erittäin mielenkiintoisena kasvu- ja murrosvaihetta elävänä yrityksenä. Erityisesti viehättää liiketoiminnan sekoitus perinteistä luetteloliiketoimintaa ja uutta sähköistä liiketoimintaa. Pelkkä perinteinen puhelinluetteloliiketoiminta on muuttunut hakemisto-, informaatio- ja medialiiketoiminnaksi. Tavoitteeni on terävöittää myynnin työskentelyä ja luoda sellaiset työskentelytavat ja olosuhteet, että päädymme yhä asiakaslähtöisempään myyntitapaan”, sanoo Eniro Finlandin uusi myynnistä vastaava johtaja Kari Ahlström. Perinteiset puhelinluettelot ja internet-hakupalvelut ovat osittain yhdistymässä ja tämä on tuonut kuluttajille mahdollisuuden valita mitä kanavaa tai välinettä haluavat missäkin tilanteessa käyttää. Monikanavainen palvelukokonaisuus sisältää perinteisen puhelinluettelon lisäksi mm. eniro.fi-hakupalvelun internetissä ja mobiilissa sekä 0100100 Supernumeropalvelun.