Eniro toivottaa kilpailijat tervetulleiksi puhelinluetteloliiketoimintaan

Tiedotusvälineille 1.4.2004 Julkaisuvapaa heti Eniro toivottaa kilpailijat tervetulleiksi puhelinluetteloliiketoimintaan Helsingin Seudun Puhelinluettelon sekä Pirkanmaan Puhelinluettelon virallinen julkaisija on Eniro. Eniron kilpailija Fonecta on tänään kertonut aikovansa tuoda omat puhelinluettelot Helsingin ja Tampereen talousalueille. Eniro toivottaa kilpailijat lämpimästi tervetulleiksi ja toivoo, että vapaa ja rehti kilpailu ulotettaisiin myös sähköisiin hakemistoihin. "Elisan ja Eniron välisen sopimuksen mukaan Helsingin Seudun Puhelinluettelon ja Pirkanmaan Puhelinluettelon virallinen julkaisija on Eniro. Kilpailu on tietysti tervetullutta, toivottavasti luettelojen markkinoiminen ei kuitenkaan aiheuta kuluttajille tai yrityksille sekaannusta", johtaja Pasi Lehmus Elisasta sanoo. Operaattoreilla on velvollisuus julkaista liittymiensä numerot. Elisa siirsi puhelinluetteloa koskevat liiketoimintansa Enirolle syksyllä 2001, jonka jälkeen Helsingin Seudun Puhelinluettelon virallinen julkaisija on ollut Eniro. Luetteloa on julkaistu vuodesta 1882. Syksyllä 2002 tapahtuneen kaupan myötä Elisa-konserniin kuuluva Soon siirsi liittymäasiakkaidensa hakemistopalvelut Enirolle, josta näin tuli myös Pirkanmaan Puhelinluettelon virallinen julkaisija. Tätä luetteloa on julkaistu vuodesta 1898. "Julkaisemamme Helsingin Seudun Puhelinluettelo sekä Pirkanmaan Puhelinluettelo ovat molemmat yli 100-vuotiaita merkkituotteita. Niillä on vahva asema niin kuluttajien kuin ilmoittaja-asiakkaidenkin parissa. Ne menestyvät hyvin kaikenlaisissa kilpailutilanteissa. Kuluttaja päättää, kuten toimivassa markkinataloudessa on tapana", Eniro Finlandin toimitusjohtaja Pär Kempe sanoo. "Toivottavasti näemme aitoa kilpailua myös sähköisissä hakemistopalveluissa. Fonectan ja Finnet Median omistama Suomen Numeropalveluhan on toistaiseksi sopimuksillaan rajoittanut eniro.fi - henkilöhaun normaalia toimintaa", Kempe sanoo. Lisätietoja: Pär Kempe, toimitusjohtaja, Eniro Finland, p. 050 - 389 8669 Arto Manninen, johtaja, Eniro Finland, p. 0500 - 953 380 www.eniro.com/fi Pasi Lehmus, johtaja, Elisa, p. 050 - 550 0022 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00930/wkr0002.pdf