Eniro voitti luettelosodan pääkaupunkiseudulla

LEHDISTÖTIEDOTE 14-10-2004 Eniro voitti luettelosodan pääkaupunkiseudulla Helsingin kaupungin lisäksi myös Espoo ja Vantaa ovat päättäneet julkaista yhteystietonsa Eniron Helsingin Seudun Puhelinluettelossa vuonna 2005. Kun lisäksi viime viikolla Suomen valtio päätti yhteystietojensa julkaisemisesta Eniron valtakunnallisessa Puhelinluettelosarjassa, julkisen sektorin kattavat tiedot tulevat suurelta osin ilmestymään ainoastaan Eniron Puhelinluetteloissa. "Julkisuudessa on puhuttu 'puhelinluettelosodasta'; tämän sodan me olemme nyt pääkaupunkiseudulla voittaneet. Kaikkien kolmen suuren kaupungin sekä Suomen valtion kattavat ja ajantasaiset tiedot ilmestyvät ainoastaan Eniron Helsingin Seudun Puhelinluettelossa vuonna 2005. Tämä on heijastunut välittömästi tuotantoon, ja yritykset ovat seuranneet julkisen sektorin esimerkkiä haluten olla mukana Eniron julkaisemassa Puhelinluettelossa", Eniron johtaja Arto Manninen sanoo. "Asiallinen toimintatapamme on osoittautunut oikeaksi. Siinä missä kilpailijamme on suunnannut energiansa vapaan kilpailun rajoittamiseen erilaisilla oikeustempuilla, me olemme keskittyneet palvelemaan asiakkaitamme ja luettelojen käyttäjiä sekä jakaneet oikeaa informaatiota. Se on nyt kantanut hedelmää", Manninen jatkaa. Helsingin, Espoon ja Vantaan yhteystietojen lisäksi Eniron Helsingin Seudun Puhelinluettelossa julkaistaan kaikkien kolmen kaupungin aakkosellinen palveluhakemisto. Valtioneuvoston tietoihin kuuluvat valtioneuvoston kanslian, oikeuskanslerinviraston sekä 12 ministeriön yhteystiedot. Lisäksi ministeriöt näkyvät jokaiseen Eniron Puhelinluetteloon sisältyvässä Valtionhallinnon osiossa, johon on koottu valtionhallinnon yksikköjen ja liikelaitosten yhteystietoja. Eniron julkaisema Helsingin Seudun Puhelinluettelo ilmestyy huhtikuussa 2005 ja sen painos on 700 000 kappaletta. Suomen Posti jakaa luettelon kaikille alueen lanka- ja matkapuhelinliittymäasiakkaille. Helsingin Seudun Puhelinluettelo kuuluu Eniron valtakunnalliseen Puhelinluettelosarjaan, jossa ilmestyy vuonna 2005 kaikkiaan 33 eri luetteloa. Luettelojen yhteinen painosmäärä on kolme miljoonaa kappaletta, jotka Suomen Posti jakaa kaikille sekä kotitalouksille että yrityksille perille asti. Lisätietoja: Arto Manninen, johtaja, puh. 0500 - 953 380. www.eniro.com/fi Linkki kuvapankkiin: http://www.eniro.com/templates/LMPage.aspx?id=3723 Eniro on Pohjoismaiden alueen johtava mediayhtiö, joka tarjoaa ostajia ja myyjiä yhdistäviä hakukanavia. Painetut luettelot, CD-ROMit, numeropalvelut sekä Internet- ja mobiilipalvelut auttavat käyttäjiä löytämään helposti etsimänsä ja toimivat siten myös tehokkaina markkinointikanavina mainostajille. Eniro toimii 17 Euroopan maassa ja työllistää n. 4 600 ihmistä. Vuonna 2003 liikevaihto ylsi 4 808 miljoonaan Ruotsin kruunuun *) liikevoiton ollessa 1 292 miljoonaa Ruotsin kruunua *). Eniro on listautunut Tukholman pörssiin. *) 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/14/20041014BIT00010/wkr0001.pdf