Eniron hakupalvelun maksuttomat kartat ja reitit huippusuosittuja

Eniro.fi:n käyttäjälle maksuttomat kartat kasvattavat suosiotaan samalla, kun suomalaisten matkapuhelinkanta kehittyy. Huhtikuussa karttojen käyttö matkapuhelimella oli viisinkertaistunut ja reittien käyttö seitsenkertaistunut vuoden takaisesta. Eniron wap.eniro.fi-hakupalvelu valittiin myös viidenneksi Tietokone-lehden 10 parasta mobiilipalvelua listalla.

Internetistä tutun Eniro.fi:n mobiiliversion avulla löytää helposti ystävien ja tuttujen puhelinnumerot ja niihin liittyvät osoitetiedot sekä kotimaan yritykset ja palvelut matkapuhelimella. Värinäytöllisellä puhelimella käytössä on myös kartat, reittipalvelu ja linkkiopas. Eniron hakupalvelut ovat käytettävissä vapaasti kaikkien operaattoreiden liittymistä. Palvelun käyttöön tarvitaan toimiva WAP/GPRS-yhteys. Keltaiset Sivut sekä Kartat ja reittipalvelu ovat käytettävissä maksutta. Henkilöt-haun käyttö on maksutonta henkilökohtaisella käyttäjätunnuksella, jonka saa tilattua tekstiviestillä (hinta 0,25 €). Ilman käyttäjätunnusta Henkilöt-haun hakutuloksen avaaminen maksaa 0,70€. Eniron hakupalvelut voi tilata käyttöön lähettämällä maksuttoman tekstiviestin ENIRO numeroon 16123. - Tietokone-lehden tutkimus heijastaa sitä, että parhaita palveluita ovat ne palvelut, joista on liikkuvalle käyttäjälle todellista hyötyä ja apua esimerkiksi matkalla. Lisäksi käyttäjät näyttävät suosivan niitä palveluita, jotka ovat jo internetistä tuttuja, sanoo Eniro.fi liiketoiminnasta vastaava Erkko Simsiö. - Tarjoamme samaa palvelua myös muissa Pohjoismaissa ja erityisesti Ruotsissa palvelu on erittäin käytetty ja valittiin Ruotsin käyttäjäystävällisimmäksi palveluksi TeliaSoneran järjestämässä kilpailussa, Simsiö jatkaa. Eniro.fi on Suomen käytetyin paikallinen hakupalvelu internetissä. Eniro.fi-hakupalvelusta kuluttajat löytävät helposti paikallisen informaation Keltaisten Sivujen yrityksistä, tuotteista ja palveluista, henkilöiden yhteystiedot, kartat ja reitit sekä tiedot internet-/wap-sivustoilta. Palvelu on käytettävissä internetissä osoitteessa www.eniro.fi ja matkapuhelimella osoitteessa wap.eniro.fi. Palvelussa tehdään miljoonia hakuja kuukausittain.