• Eniro/

Eniron Lahden Seudun Puhelinluettelo jaetaan suoraan jokaiseen kotiin ja yritykseen

Eniron julkaisema Lahden Seudun Puhelinluettelo on ilmestynyt ja sen jakelu alkaa 8.4.2005. Suomen Posti jakaa Lahden Seudun Puhelinluettelon nyt ensimmäistä kertaa suoraan alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaille.

Eniron Lahden Seudun Puhelinluettelo sisältää Lahden ja lähialueen kuntien viralliset yhteystiedot. Alkuvuonna Eniro voitti Lahden kaupungin järjestämän julkisen tarjouskilpailun kaupungin yhteystietojen julkaisemisesta. Myös Hollola, Nastola, Padasjoki ja Orimattila ovat valinneet Eniron yhteystietojensa julkaisijaksi. ”Läheskään kaikilla kuntalaisilla ei vielä ole mahdollisuutta etsiä kaupungin yhteystietoja tai kommunikoida sähköisten medioiden avulla. Painettu luettelo, joka jaetaan kaikkiin alueen talouksiin, on käyttäjälleen ilmainen ja luotettava tapa saada yhteystietoja. Palvelumme löytyvät sekä Valkoisilta Sivuilta organisaatiolähtöisesti jaoteltuna että aakkosellisten kuntasivujen puolelta. Edellinen antaa hyvän kokonaiskuvan organisaatiostamme ja selventää sitä, mikä yksikkö tietyn palvelun tuottaa, jälkimmäinen puolestaan auttaa löytämään palvelun tarvitsematta selata kaikkia organisaatiomme osia ja mikäli tieto palvelun tuottajasta ei ole henkilölle merkityksellinen. Monipuolisten käyttömahdollisuuksiensa ja helpon saatavuutensa vuoksi painettu luettelo on erinomainen tietopankki”, Lahden kaupungin hankintapäällikkö Mauri Pulkkinen sanoo. Lahden Seudun Puhelinluettelo sisältää alueen yritys- ja yksityisnumerot, kartat sekä Keltaiset Sivut. Luettelo sisältää myös tietoa alueen yritysten sekä kaupunkien ja kuntien palveluista. Alueen julkishallinnon lisäksi Puhelinluettelossa on tehty tiivistä yhteistyötä myös yrittäjäjärjestöjen kanssa. Luettelon painosmäärä on 116 000. Lahden Seudun talousalueeseen kuuluvat Lahden lisäksi Artjärvi, Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Hämeenkoski, Kuhmoinen, Kärkölä, Nastola, Orimattila, Padasjoki ja Sysmä. ”Eniron Lahden Seudun Puhelinluettelo on saanut alueen yrittäjiltä erittäin hyvän vastaanoton. Luettelossa on todella suuri määrä kuluttajille hyödyllistä tuoretta yritystietoa. Yrityksiä on selvästi kiinnostanut se, että jaamme luettelon suoraan talousalueen jokaiseen kotiin ja myös matkapuhelinliittymäasiakkaille”, Eniron johtaja Stefan Anderson sanoo. ”Postilla on parhaat edellytykset hoitaa tällainen jakelu laadukkaasti ja asiakkaan edellyttämällä aikataululla. Lahden seudun luettelot jaetaan normaalin päiväjakelun mukana”, sanoo johtaja Matti Akonniemi Suomen Postista. Vuoden 2005 Lahden Seudun Puhelinluettelon alusta löytyvät alueen karttojen lisäksi käyttäjien suosimat etusetelit. Keltaisten Sivujen lähes 1 000 otsikon joukosta on eniten ilmoituksia kuluttajien suosimassa otsikossa Kampaamoja. Ilmoituksista yli 50 % on neliväri-ilmoituksia. Lahden Seudun Puhelinluettelo on osa Eniron valtakunnallista puhelinluettelosarjaa. Kaikkiaan 33 luettelon yhteinen painosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen tuote; vanhat luettelot voi viedä muun keräyspaperin joukkoon.