Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelo sisältää runsaasti tuoretta tietoa

Eniron julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo on ilmestynyt ja sen jakelu yrityksille alkaa tänään 14.2.2005. Nyt alueella ilmestyviä puhelinluetteloita voidaan verrata objektiivisesti keskenään. Tulosten perusteella Eniron perinteinen, jo vuodesta 1898 julkaistu Pirkanmaan Puhelinluettelo sisältää yli 30 prosenttia enemmän kuluttajille hyödyllistä tietoa.

Kuluttajat käyttävät puhelinluetteloa yhtä paljon sekä yksityishenkilöiden numerotietojen että Keltaisten Sivujen yritystietojen hakemiseen. Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelossa on merkittävästi enemmän tietoa kuin kilpailijan luettelossa. Eniron luettelossa on esimerkiksi yritysten ilmoituksia kaikkiaan 4 125, yli 30 prosenttia enemmän kuin alueen toisessa luettelossa. ”Eniron julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo tarjoaa kuluttajille runsaasti tuoretta yritystietoa. Kuluttajalla on siten paljon enemmän valinnanvaraa, kun hän etsii ja valitsee tarvitsemiaan tuotteita ja palveluja. Siksi meidän luettelomme on selvästi hyödyllisempi”, johtaja Stefan Anderson Enirosta sanoo. Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelon Keltaisilta Sivuilta löytyy esimerkiksi kaksi kertaa kilpailijaa enemmän autokorjaamojen, autoliikkeiden, hammaslääkäreiden ja ravintoloiden tietoja. Muista yleisistä palveluista Enirolla on huomattavasti enemmän tietoja myös esimerkiksi kampaamoista, maalausliikkeistä sekä tili- ja kirjanpitotoimistoista. Myös Valkoisten Sivujen Yrityshakemistossa Enirolla on enemmän tietoa. Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelosta löytyy myös lähes 5 000 www-osoitetta ja lähes 4 000 sähköpostiosoitetta. Pirkanmaan Puhelinluettelo julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1898; luettelolla oli heti alkuvuosinaan jo parisataa tilaajaa. Eniro jatkaa Puhelinluettelon perinnettä ja toimii samalla Elisan luettelotietojen virallisena julkaisijana. Perinteisen tietosisällön lisäksi Eniron luettelossa on tänä vuonna myös kilpailu, jossa joku luettelon käyttäjistä voittaa 10 000 euroa. Eniron julkaiseman Pirkanmaan Puhelinluettelon painosmäärä on 280 000. Suomen Posti jakaa luettelon suoraan alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaille. Missään kunnassa ensisijaisena jakelumuotona ei ole noutopistejakelu, vaan luettelo jaetaan kotiin myös Vammalan, Parkanon ja Ruoveden hakemistoalueella. ”Pirkanmaalla toteutettava jakelu on laajuudessaan merkittävä myös Postille. Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelo jaetaan koteihin ja yrityksiin myös sellaisilla alueilla, joilla sitä ei ole ennen jaettu”, Postin projektipäällikkö Ilpo Mäkinen sanoo. Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen Joutsenmerkki-tuote. Vanhat luettelot voi viedä muun keräyspaperin joukkoon. Lisätiedot: Stefan Anderson, johtaja, Eniro Finland, puh. 050 - 374 7023. Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron tuotteet yhdistävät tehokkaasti ostajat ja myyjät. Ne tarjoavat mainoskanavan, joka saattaa samalla myös käyttäjät lähemmäksi ostotapahtumaa. Eniron hakupalvelut tarjoavat yksityiskohtaista, laadukasta ja paikallista tietoa, mikä helpottaa ihmisten, yritysten ja erilaisten tuotteiden löytämistä. Käyttäjien suosimia, aina saatavilla olevia tietokanavia ovat luettelot, numeropalvelut, Internet- ja mobiilipalvelut. Enirossa on noin 4 600 työntekijää. Vuonna 2003 Eniron liikevaihto oli 4 808 miljoonaa Ruotsin kruunua*. Eniro on listautunut Tukholman pörssiin. * 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen