Enirosta tulee Skypen pohjoismainen hakupartneri

Skype lanseeraa Internet Explorerissa ja Firefoxissa uuden työkalupalkin, joka mahdollistaa soittamisen yhdellä klikkauksella suoraan selaimen puhelinnumerosta sekä tavallisiin puhelinnumeroihin että Skype-osoitteisiin. Samalla alkaa yhteistyö Eniron kanssa Pohjoismaissa. Suomessa Eniron palvelu löytyy osoitteesta www.eniro.fi.

– Me teemme työtä voidaksemme jatkuvasti esitellä uusia Internet-ratkaisuja, jotka helpottavat soittamista Skypella. Meille on tärkeää, että Skype on kaikille helppopääsyinen ja houkutteleva, sanoo Jonas Kjellberg Skypesta. Eniron palvelu on omassa luokassaan, kun haetaan puhelinnumeroita Internetissä Pohjoismaissa ja sen vuoksi Eniro on itsestään selvä partneri meille. Skypen työkalupalkista voi tehdä hakuja Eniron palveluun kaikissa Pohjoismaissa ja nyt on siis mahdollista klikata ja soittaa välittömästi kun hakutulos on saatu. – Eniro haluaa, että ihmisten, yritysten ja tuotteiden löytäminen on helppoa. Skype edistää tulevaisuuden viestintätapojen kehitystä. Eniron hakupalvelut ja Skype ovat erinomainen yhdistelmä, jonka avulla yhteydenotto on entistä joustavampaa, sanoo Eniron varatoimitusjohtaja Stefan Anderson. Sen lisäksi, että käyttäjä voi soittaa Skype-puhelun suoraan Internet Explorerista ja Firefoxista voi käyttäjä uuden työkalupalkin avulla yksinkertaisesti myös muuttaa omaa Skype-statustaan sekä tehdä hakuja suoraan Eniron, Googlen, Yahoon ym. hakupalveluista. Skype-työkalupalkki toimii Firefoxissa ja Internet Explorer 5.0:ssa sekä sitä uudemmissa versioissa Windows XP:llä ja Windows 2000:lla. Oman Skype-osoitteen lisääminen Eniron palveluun on mahdollista Ruotsissa, mutta pian myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Skype on toiminut vuodesta 2003 ja siitä lähtien käyttäjät ympäri maailmaa ovat ladanneet sitä 184 miljoonaa kertaa. Pohjoismaissa on nykyään hyvin korkea Skype-penetraatio asukasta kohti. Enirolla oli syyskuussa runsaat 63 miljoonaa käyttökertaa ja runsaat 16 miljoonaa yksittäistä kävijää omilla saiteillaan Pohjoismaissa. Uusi Skypen työkalupalkki on ladattavissa klo 11.00 osoitteesta: http://www.skype.com/products/skypetoolbars/ Lisätietoja Skype, Jonas Kjellberg, Nordenchef Skype Puh: 0733 690010 jonas.kjellberg@skype.net Madelene Kornfehl, pressansvarig Skype Puh:: 0706 58 58 85 Eniro Finland, Stefan Anderson, varatoimitusjohtaja Puh. 050 3747 023 Erkko Simsiö, Business Manager Puh. 050 3898 736 Skype Technologies SA Skype, maailmanlaajuinen Internet-kommunikaatio-yritys, antaa mahdollisuuden ihmisille kaikkialla maailmassa soittaa ilmaiseksi palkitun, innovatiivisen ohjelmistonsa avulla. Skype toimii Windows, Linux, Mac OS X ja Pocket PC-ympäristöissä. Skype the Global Internet Communications Company™, lanseerattiin elokuussa 2003 ja sitä on ladattu 177 miljoonaa kertaa 225 eri alueella ja maassa. Skypes-ilmaispalvelulla on 58 miljoonaa rekisteröityä käyttäjää ja yli 3 miljoonaa ihmistä käyttää Skypea yhtä aikaa. Skype toimii 27 kielellä ja se on nopeimmin kasvava äänipalvelu maailmassa. Skypen liikevaihto muodostuu eri premiumpalveluista. Skypella on kasvava verkosto globaaleja yhteistyökumppaneita sekä kehittäjiä, jotka kehittävät erilaisia skype-sovelluksia Skypen ohjelmistoympäristössä, n.s. APIs. Skype Technologies SA:n pääkonttori on Luxemburgissa, ja konttorit Lontoossa ja Virossa. www.scype.com