Lahti valitsi Eniron Puhelinluettelon

Eniro on voittanut Lahden kaupungin järjestämän julkisen tarjouskilpailun kaupungin yhteystietojen julkaisemisesta. Jo aiemmin mm. Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat päättäneet julkaista yhteystietonsa Eniron Puhelinluettelossa. Eniro on myös valtioneuvoston Puhelinluettelotekstin toimittaja vuonna 2005.

”Luettelo arvioitiin laadultaan, sisällöltään sekä käytettävyydeltään hyväksi. Eniron tarjous oli hinnoittelultaan selvästi edullisin. Luettelo jaetaan maksutta alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, millä osaltaan turvataan kuntalaisten ja heille palveluja tuottavan kaupungin henkilöstön keskinäinen yhteydenpito. Luetteloiden tuotannossa on otettu huomioon ympäristö”, toteaa Lahden kaupungin hankintapäällikkö Mauri Pulkkinen. Eniron julkaisema Lahden Seudun Puhelinluettelo sisältää kattavat ja ajantasaiset tiedot kaupungin palveluista: mm. kaupungin virastojen ja laitosten yhteystiedot, vaihteiden numerot, lääkäripäivystyksien, terveysasemien, kirjastojen, oppilaitosten, päiväkotien, liikuntapaikkojen ym. kaupungin palvelunumerot. Lisäksi luettelo sisältää kattavan Lahden kaupungin palveluhakemiston sekä alueen laajat kartat. Eniron julkaisema Lahden Seudun Puhelinluettelo ilmestyy huhtikuussa 2005 ja sen painos on 111 000 kappaletta. Suomen Posti jakaa luettelon kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaille. ”Postilla on parhaat edellytykset hoitaa tällainen jakelu laadukkaasti ja asiakkaan edellyttämällä aikataululla. Luettelot jaetaan normaalin päiväjakelun mukana, parin viikon aikana luettelon painon vuoksi”, sanoo johtaja Matti Akonniemi Suomen Postista. ”Olemme iloisia yhteistyösopimuksesta Lahden kaupungin kanssa. Suoraan kotiin jaettava uusi luettelomme on saanut vastaavaa positiivista palautetta niin yritysasiakkailta kuin virastoiltakin. Tuotteemme ja kilpailuasetelmamme ovat hyvin vahvat sekä Lahdessa että muualla Suomessa”, Eniron johtaja Stefan Anderson sanoo. Lahden Seudun Puhelinluettelo kuuluu Eniron valtakunnalliseen Puhelinluettelosarjaan, jossa ilmestyy vuonna 2005 kaikkiaan 33 eri luetteloa. Luettelojen yhteinen painosmäärä on kolme miljoonaa kappaletta. Eniro tekee Puhelinluetteloissaan tiivistä yhteistyötä alueen julkishallinnon sekä yrittäjäjärjestöjen kanssa. Lisätiedot: Stefan Anderson, johtja, Eniro Finland, puh. 050 - 050 374 7023. www.eniro.com/fi Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron tuotteet yhdistävät tehokkaasti ostajat ja myyjät. Ne tarjoavat mainoskanavan, joka saattaa samalla myös käyttäjät lähemmäksi ostotapahtumaa. Eniron hakupalvelut tarjoavat yksityiskohtaista, laadukasta ja paikallista tietoa, mikä helpottaa ihmisten, yritysten ja erilaisten tuotteiden löytämistä. Käyttäjien suosimia, aina saatavilla olevia tietokanavia ovat luettelot, numeropalvelut, Internet- ja mobiilipalvelut. Enirossa on noin 4 600 työntekijää. Vuonna 2003 Eniron liikevaihto oli 4 808 miljoonaa Ruotsin kruunua*. Eniro on listautunut Tukholman pörssiin. * 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen