• Eniro/

Noin 200 ihmisselainta aloittaa tänään Suomen ensimmäisen opastavan supernumeropalvelun

Eniron 0100100 muuttuu tänään uudeksi henkilökohtaiseksi ja opastavaksi supernumeropalveluksi. Tästä päivästä alkaen palvelusta saa yhteystietojen lisäksi myös soittajan konkreettisiin ongelmiin ja tarpeisiin vastaavia ratkaisuja. Opastavaa palvelua tarjoaa noin 200 Eniron tehtäviin kouluttamaa ihmisselainta.

Ihmisselaimet ovat Eniron palvelutiedottajia, joilla on käytössään täysin uusi, opastavan palvelun mahdollistava tietokanta- ja hakujärjestelmät. Niiden avulla he voivat hyödyntää tietoa muun muassa Eniron Puhelinluetteloista, eniro.fi-hakupalvelun Keltaisilta Sivuilta sekä kartta- ja reittipalvelusta. Näin he pystyvät kertomaan kysyjille tietoa esimerkiksi liikkeiden sijainnista, soittajaa lähinnä olevista palveluista, aukioloajoista tai vaikka reittivalinnoista. Palvelusta voi myös tilata kartan palveluviestinä matkapuhelimeen. Opastavasta 0100100 palvelusta voi kysyä esimerkiksi seuraavan kaltaisia asioita: ”Olen kätilöopistolla, missä on lähin avoinna oleva kukkakauppa ja miten sinne ajetaan?”, ”Olen keskustassa, kuinka kaukana on lähin uimahalli ja miten sinne pääsee?”, ”Miten löydän perille Linnankadulle?”. Tulevaisuudessa palvelua tullaan laajentamaan, jotta jatkossakin voimme vastata asiakkaiden yhä kasvaviin tarpeisiin. ”Uusi henkilökohtainen ja opastava 0100100 mullistaa perinteisen numeropalvelumarkkinan. Palvelu auttaa ihmisiä, jotka tarvitsevat kiireesti ratkaisua johonkin heille tärkeään pulmaan tai tarpeeseen. Palvelun kilpailuetu muodostuu alansa laajimmasta tietokannasta sekä ystävällisestä ja ihmisläheisestä asiakaspalvelusta. Neuvojamme voivat nyt tarjota soittajille ratkaisuja, joita he eivät välttämättä osaa edes suoraan kysyä”, Eniron johtaja Stefan Anderson sanoo. Uuden opastavan palvelun lisäksi 0100100-palvelusta saa edelleen henkilöiden ja yritysten yhteystiedot: matka- ja kotipuhelinnumerot sekä osoitteet. Uuden 0100100:n tietojärjestelmien suunnittelu aloitettiin vuoden 2004 alussa. Palvelutiedottajien koulutus ihmisselaimen vaativiin tehtäviin alkoi loppuvuodesta 2004. Palvelu toimii kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Tyypillisen puhelun hinta on 1,37 €, yhdistämispalvelu ja tekstiviestit maksutta. Puhelun hinta on aina 0,82 € / puhelu + 0,14 € / 10 sekuntia + pvm tai mpm, yhdistetyssä puhelussa lisäksi kauko-, matkapuhelu- tai palvelunumeromaksu. Lisätiedot: Eniro Finland, Stefan Anderson, johtaja, Tuotteet ja markkinat, p. 050 - 374 7023 ja Kaj Lindholm, johtaja, Numeropalvelut, p. 050 - 552 0740. www.eniro.com/fi Eniro on Pohjoismaiden johtava hakuyritys. Eniron tuotteet yhdistävät tehokkaasti ostajat ja myyjät. Ne tarjoavat mainoskanavan, joka saattaa samalla myös käyttäjät lähemmäksi ostotapahtumaa. Eniron hakupalvelut tarjoavat yksityiskohtaista, laadukasta ja paikallista tietoa, mikä helpottaa ihmisten, yritysten ja erilaisten tuotteiden löytämistä. Käyttäjien suosimia, aina saatavilla olevia tietokanavia ovat luettelot, numeropalvelut, Internet- ja mobiilipalvelut. Enirossa on noin 4 900 työntekijää. Vuonna 2004 Eniron liikevaihto oli 4 918 miljoonaa Ruotsin kruunua*. Eniro on listautunut Tukholman pörssiin. * 1.1.2004 voimaan tulleiden uusien säännösten mukainen