• Eniro/

Savonlinnan seudun kunnat sekä Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymä julkaisevat täydelliset yhteystietonsa vuonna 2007 Eniron Savonlinnan Seudun Puhelinluettelossa

Eniron julkaisema Savonlinnan Seudun Puhelinluettelo ilmestyy ja sen jakelu alkaa 2.12.2006. Uusi, päivitetty puhelinluettelo on selkeytynyt sekä ulkoasultaan että käytöltään. Luettelo jaetaan suoraan alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaille.

Savonlinnan seudun kuntayhtymän seudullinen hankintatoimi on valinnut seudun kuntien virallisten yhteystietojen julkaisijaksi vuonna 2007 Eniron. Savonlinnan kaupungin lisäksi Eniron Savonlinnan Seudun Puhelinluettelossa julkaistaan Enonkosken, Kerimäen, Rantasalmen, Punkaharjun, Savonrannan ja Sulkavan täydelliset yhteystiedot. Luettelossa julkaistaan niin ikään Savonlinnan seudun kuntayhtymän, Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymän ja Punkaharjun Kuntoutuskeskus Kruunupuiston täydelliset yhteystiedot.

- Puhelinluettelotietojen julkaiseminen kuuluu julkisiin hankintoihin ja on siksi kilpailutettava. Tarjouskilpailun perusteella Eniro Puhelinluettelot on valittu luettelotietojen julkaisijaksi. Eniron luetteloiden jakelu kattaa talousalueiden kaikki yritykset ja kotitaloudet ja hinta oli kaikkein kustannustehokkain, sanoo Savonlinnan seudun kuntayhtymän hankintapäällikkö Virve Silvennoinen.

Eniron Savonlinnan Seudun Puhelinluettelo sisältää alueen yritys- ja yksityisnumerot, kartat sekä Keltaiset Sivut® -hakemiston. Luettelon alusta löytyvät erilliset Kuntasivut, joista käyttäjä voi helposti löytää kuntien tarjoamat palvelut aakkosittain. Valkoisilla Sivuilla on nelivärinen yrityshakemisto, jossa myös Verohallinto ja Kansaneläkelaitos julkaisevat täydelliset yhteystietonsa.

- Savonlinnan kaupungin puhelinnumerotietojen esittämistapa on uudistettu siten, että täydelliset yhteystiedot löytyvät hallintokunnittain ja samalla luettavuutta on selkeytetty kuntalaisnäkökohta huomioiden, kertoo Savonlinnan kaupunginsihteeri Hannu Hyttinen.

Myös Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymä julkaisee täydelliset yhteystietonsa Eniron Savonlinnan Seudun Puhelinluettelossa.

- Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymä laajentaa vuodenvaihteessa toimintaansa, mikä tuo tullessaan muutoksia myös puhelinnumeroihin ja niiden sijaintiin luettelotiedoissa. Jatkossa Itä-Savon sairaanhoitopiiri -otsikon alta löytyvät keskussairaalan tietojen lisäksi myös tiedot alueen terveysasemista kaikkine palveluineen sekä Savonlinnan, Punkaharjun ja Kerimäen vanhustenhuollon tiedot. Myös alueen ympäristöterveydenhuolto tulee osaksi Itä-Savon sairaanhoitopiirin toimintaa, joten esimerkiksi eläinlääkäreiden puhelinnumerot löytyvät saman otsikon alta. On tärkeää, että tiedot ovat vaivattomasti löydettävissä yksistä kansista ja selkeästi esitetty. Terveyteen ja sairauteen liityvien palveluiden numerot löytyvät nyt siis kaikki Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymän kohdalta Eniron luettelosta, tähdentää projektipäällikkö Maijaterttu Tiainen.

Uuden, päivitetyn Savonlinnan Seudun Puhelinluettelon ulkoasua ja ilmettä sekä kansissa että sisäsivuilla on selkeytetty ja tiedonhakua helpotettu muun muassa väripalkkien avulla. Uudessa luettelossa on lisäksi kaikkien alueen kuntien osalta käytössä yhtenäinen Genimapin kartasto katuhakemistoineen. Luettelon yli 32 000 kappaleen painos jaetaan suoraan alueen kotitalouksiin ja yrityksiin, sekä lanka- että matkapuhelinliittymäasiakkaille.

- Painetut puhelinluettelot pitävät tutkimusten mukaan edelleen kärkipaikkaa yhteystietoja haettaessa. Eniro Puhelinluettelot ovat saaneet myönteisen vastaanoton sillä ne tarjoavat kattavan paikallisen tietosisällön kaikille kuntalaisille ja yrittäjille perille asti kannettuna, sanoo Eniro Puhelinluetteloiden liiketoiminnasta vastaava Mika Willisi.

Savonlinnan Seudun Puhelinluettelo on osa Eniron valtakunnallista puhelinluettelosarjaa. Kaikkiaan 32 luettelon yhteinen painosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen tuote. Vanhat luettelot voi viedä muun keräyspaperin joukkoon.