Uudistunut Eniron julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo 2007 ilmestynyt

Uudistunut Eniron julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt ja sen jakelu alkaa 20.3.2007. Luettelo on osa Eniron täysin uudistunutta puhelinluettelosarjaa, jonka tunnistaa kansien kotiseutua kuvaavasta ilmeestä. Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelon kannessa on tänä vuonna maisema Tampereen Pispalanharjulta. Luettelo jaetaan sekä yrityksiin että kuluttajille suoraan kotiin.

Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelo sisältää Tampereen lisäksi Akaan, Hämeenkyrön, Ikaalisen, Juupajoen, Kangasalan, Kihniön, Kuhmalahden, Kurun, Kylmäkosken, Lempäälän, Mäntän, Mouhijärven, Nokian, Oriveden, Pälkäneen, Parkanon, Pirkkalan, Ruoveden, Urjalan, Valkeakosken, Vammalan, Vesilahden, Vilppulan, Virtain, Ylöjärven ja Äetsän yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Luettelosta löytyvät myös käyttäjiltä erinomaisen palautteen saaneet kaikkien kuntien kartat katuhakemistoineen.

Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelon noin 280 000 kappaleen painos jaetaan ainoina luetteloina koko Pirkanmaalla sekä yrityksiin että kuluttajille suoraan kotiin. Luettelon kannessa on tänä vuonna tunnistettava maisema Tampereen Pispalanharjulta. Luettelon välistä löytyy raaputusarpa, jolla voi voittaa uuden Samsung Ultra 6.9 -matkapuhelimen.

Eniro nykyaikaisti perinteisen luettelon

Eniro on tehnyt puhelinluettelouudistuksensa valtakunnallisten käyttäjätutkimusten perusteella. Syksyllä 2006 toteutetulla tutkimuksella kartoitettiin sekä koti- että yrityskäyttäjien kokemuksia puhelinluettelon ominaisuuksista.

Käyttäjät arvioivat Eniron uudistuneet puhelinluettelot kiinnostavaksi ja tyylikkäiksi. Oman alueen kuvasta kannessa pidettiin ja sen arveltiin herättävän keskustelua ja vahvistavan kotiseudun merkitystä.

Laadukkaan ulkoasun lisäksi käyttäjät pitivät etukannen värikoodeja selventävinä ja toimivina. Myös selkeästi eroteltuja hakemistosivuja pidettiin käyttöä helpottavina.

Alueensa käytetyin puhelinluettelo

Eniron julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo on tutkitusti alueensa käytetyin puhelinluettelo: yli 60 prosenttia pirkanmaalaisista käyttää juuri Eniron Pirkanmaan Puhelinluetteloa.

- Kilpailutilanteesta huolimatta Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelo on säilyttänyt suosionsa käytetyimpänä luettelona pirkanmaalaisten keskuudessa. Uskomme, että luettelomme käyttö tulee kasvamaan entisestään, sillä Eniron Pirkanmaan Puhelinluettelo tarjoaa kuluttajien käyttöön laajemmat yritystiedot kuin alueella ilmestyvä kilpaileva luettelo. Lisäksi luettelo on uudistettu käyttäjien toiveita vastaavaksi, sanoo Eniro Puhelinluetteloiden liiketoiminnasta vastaava Mika Willisi.

- Painettu puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemistopalvelu. Hakupalvelumme eniro.fi on kasvattanut suosiotaan, mutta sen rinnalla ja tukena painettu puhelinluettelosarjamme tulee edelleen vahvistamaan asemaansa, Willisi jatkaa.

Puhelinluetteloiden kansikuvat nähtävillä valokuvanäyttelyssä

Uusien puhelinluettelojen kansikuvat ovat yleisön nähtävillä Eniron järjestämien luettelotapahtumien mukana kiertävässä valokuvanäyttelyssä. Luettelojen kansikuvista voi äänestää omaa suosikkiaan tekstiviestillä. Äänestyksen voittanut puhelinluettelon kansi selviää vuoden 2007 lopussa.

Luettelotapahtuma ja sen mukana kiertävä valokuvanäyttely on esillä Lempäälän Ideaparkissa 30. - 31.3. ja Tampereen Koskikeskuksessa 13.4.

Matkapuhelinnumerot luetteloon

Käyttäjien toiveissa on ollut myös matkapuhelinnumeroiden saaminen luetteloihin. Tähänkin palautteeseen vastataan nyt: matkapuhelinnumeron voi lisätä Eniro Puhelinluetteloihin markkinoiden edullisimpaan hintaan. Numeron voi käydä lisäämässä haluamaansa luetteloon vaivattomasti internetissä osoitteessa www.eniro.fi/puhelinluettelot. Palvelu maksaa vuodessa 3 euroa.

Luettelotapahtumissa Ideaparkissa ja Koskikeskuksessa matkapuhelinnumeron voi lisätä haluamaansa puhelinluetteloon kampanjatarjouksena ilmaiseksi.

Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen tuote. Vanhat luettelot voi viedä muun keräyspaperin joukkoon.