Yritystele uudisti yrityshakupalvelunsa

Yrityksissä ammattilainen tarvitsee hyvät työvälineet yritystiedon etsimiseen. Yritystelen yrityshakupalvelu Yritystele.fi vastaa uudistuneella hakulogiikallaan tähän käyttäjien haasteeseen. Hakuja voi tehdä nyt yhdellä hakukentällä nopeasti ja tarkasti.

”Yleisesti ottaen hakulogiikat internetissä toimivat niin että käyttäjä hakee eri termeillä asioita eri hakukentistä, jolloin hän kokee että palvelua on hankala käyttää”, kertoo Yritystele.fi:n tuotepäällikkö Mikko Saastamoinen. ”Yritystele.fi -yrityshakupalvelu on suunniteltu helpottamaan hakulogiikallaan juuri ammattilaista työssään. Yhdellä hakusanalla löytää tietoa yritysten infosivuilta, hakusanoista, erikoisalamerkinnöistä”, jatkaa Saastamoinen. Yritystele.fi -palvelun uudistuksen toteutti yhteistyökumppani A4 Media Oy. Palvelun kehityksessä keskityttiin vahvasti käyttäjän näkökulmaan. Ratkaisuissa olivat päätavoitteina haun helppous, hakutulosten ymmärrettävyys ja palvelun käytön yhdistäminen käyttäjien päivittäisiin työtehtäviin. "Verkkopalvelun suunnittelussa mietimme aina ensin käyttäjää sekä palvelun käyttötilannetta. Kun todelliset käyttäjät testaavat ja kommentoivat palvelua sen suunnitteluvaiheiden aikana, pysyy suunnittelijoiden mieli nöyränä - ja palvelustakin tulee oikeasti parempi” toteaa A4 Median toimitusjohtaja Tanu-Matti Tuominen. Toimivuudellaan Yritystele.fi on yksi Suomen käytetyimmistä business-to-business yrityshakupalveluista. Yritystele.fi palvelun käyttö on veloituksetonta, ei vaadi rekisteröintiä ja sisältää yli 230 000 yrityksen, toimipaikan ja julkisen sektorin yhteystiedot. Palvelussa oli syyskuussa 2005 366 183 eri kävijää.