Vauhdikas rallipeli matkapuhelimiin

Report this content

Enlightment Entertainment, Small Planet ja Hewlett-Packard yhteistyöhön: VAUHDIKAS RALLIPELI MATKAPUHELIMIIN Helsinki / Cannes 20.2.2001 Enlightment Entertainment ja Small Planet tuovat matkapuhelimiin monipuolisen rallipelin Speed Rallyn. Tuotekehityshankkeen taustavaikuttajana on toiminut Hewlett-Packardin mobiilien ratkaisujen kehitysyhteisö Mobile E-Services Bazaar, joka myös markkinoi peliä maailmanlaajuisesti. Yhteistyökumppanit uskovat pelin menestyvän kansainvälisillä markkinoilla. "Speed Rallyn kehitys oli erittäin mielenkiintoinen projekti. Pelissä on ominaisuuksia, joita on aikaisemmin totuttu näkemään lähinnä laajoissa tietokonepeleissä. Olemme hyödyntäneet suunnittelussa vaativien pelilogiikoiden osaamistamme. Tuomme nyt markkinoille ominaisuuksiltaan ja vaihtelevuudeltaan huippumodernin ajanvietetuotteen, jota on helppo käyttää ja jonka parissa aika ei käy pitkäksi", kertoo Enlightment Entertainmentin toimitusjohtaja Markus Råmark. "Yhteistyömme Enlightment Entertainmentin kanssa toimii loistavasti. Onnistuimme luomaan kehittyneen ja markkinoita muokkaavan pelin, jolla on mahdollisuuksia jopa oman alansa markkinajohtajaksi", sanoo Small Planetin tuotekehityksestä vastaava Fredrik Sirén. "Speed Rally on jännittävää ajanvietettä: pelaajat voivat kisata ajasta ja paikasta riippumatta rallin maailmanmestaruudesta todenmukaisen tuntuisissa olosuhteissa", hän jatkaa. Speed Rallya voi pelata sekä tavallisilla GSM-puhelimilla että WAP- yhteensopivilla puhelimilla. Pelaajalla on ajettavanaan on 14 rataa, joiden etapit on kuvattu Internetissä. Pelin alussa pelaaja määrittää ajettavan kisan sekä etapin, valitsee auton ja siihen renkaat radan ja sääolosuhteiden mukaan. Autoaan pelaaja säätää täysin itsenäisesti tai pelissä olevien ammattilaisten avulla. Pelin toiminta ja sääolosuhteet simuloivat todenmukaisia olosuhteita. Hewlett-Packard innolla mukana Enlightment Entertainment ja Small Planet ovat aktiivisia jäseniä Hewlett- Packardin Mobile E-Services Bazaarissa, joka tarjoaa langattoman teknologian kehittämisestä kiinnostuneille yrityksille mahdollisuuden tehdä kaupallista ja teknistä yhteistyötä. "Speed Rally on loistava esimerkki siitä, mitä voidaan saavuttaa, kun Enlightment Entertainmentin ja Small Planetin kaltaiset yritykset päättävät yhdistää voimansa ja osaamisensa kehittääkseen uusia langatonta teknologiaa hyödyntäviä tuotteita", sanoo Hewlett-Packardin Mobile E- Services Bazaarin liiketoiminnasta vastaava johtaja Peter Vesterbacka. "Uskomme Speed Rallyn kansainvälisiin mahdollisuuksiin ja lähdemme innolla markkinoimaan peliä kanaviemme kautta maailmanlaajuisesti", hän jatkaa. Lisätietoja: Markus Råmark, toimitusjohtaja, Enlightment Entertainment, puh. 0400 838 521 markus.ramark@enlightment.fi Fredrik Sirén, Product Development Director, Small Planet, puh. 040 555 1409 fredrik.siren@smallplanet.fi Enlightment Entertainment Enlightment Entertainment on ohjelmistoyhtiö, joka on erikoistunut korkeatasoisten mobiilipelien sekä -yhteisöjen suunnitteluun ja toteutukseen. Enlightment Entertainmentin pääosaamisalueena on vaativien pelilogiikoiden ja pelikonseptien suunnittelu mobiiliympäristöihin. Yrityksen pelejä voi pelata mm. Sonera zedin mobiilipeliportaalissa Zedaamossa. Enlightment Entertainment on perustettu joulukuussa 1999 ja yhtiön toimitilat ovat Helsingissä. Lisätietoja Enlightment Entertainmentista löytyy osoitteesta www.enlightment.fi. Small Planet Small Planet kehittää uusia konsepteja ja sovelluksia matkapuhelimiin. Small Planetin asiakkaita ovat mm. Sonera - tuonut useita tuotteita markkinoille, zed(tm) - kansainvälinen mobiiliportaali ja Janton Media Group. Small Planetin innovaatioita ovat esimerkiksi matkapuhelinjoulukalenteri, matkapuhelimessa ja Internetissä toimiva kalastuspeli Fisu, WAP/SMS- pohjainen yöelämän tietopalvelu Sonera zed GO! sekä matkapuhelimissa toimiva treffipalvelu Deitti.net/mobile. Small Planet on yksi alansa johtavista yrityksistä Suomessa. Yrityksen tavoitteena on tulla langattomien ajanvietepalvelujen markkinoiden tiennäyttäjäksi myös maailmanlaajuisesti. Small Planet perustettiin vuonna 1998. Yrityksen pääkonttori on Helsingissä. Lisäksi toimintaa on Sveitsissä, Saksassa ja Hongkongissa. Small Planetin ydintiimin muodostavat lähes 40 langattoman median pioneeria Helsingissä sekä 14 osa-aikaista projektityöntekijää. Lisätietoja Small Planetista löytyy osoitteessa www.smallplanet.fi. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00040/bit0001.doc