Enston Pietarin tehdas avaa oven Venäjän kasvaville markkinoille

Ensto on perustanut uuden kokoonpanotehtaan Pietariin, Venäjälle. Tehtaalla valmistetaan ilmajohtotarvikkeita, jotka myydään Venäjän markkinoille. Ensto uskoo vahvaan asiakaspalveluun ja on siksi halunnut tuoda tuotannon ja varastot lähelle asiakasta. Erinomaisen asiakaspalvelun avulla tavoitteena on vahvistaa Enston kilpailukykyä ja siten myös brändiä paikallisella markkina-alueella.

Päätös aloittaa oma kokoonpanotoiminta Venäjällä tehtiin kasvaneen kysynnän ja nopean reagointitarpeen vuoksi. Venäjä on Enstolle lupaava ja strategisesti erittäin merkittävä markkina: Maan sähköenergiamarkkinat kehittyvät nopeasti, ja maassa investoidaan voimakkaasti sähköalaan. Investointien laatuvaatimukset ovat hyvin tiukkoja, mikä auttaa ensiluokkaiseen laatuun keskittyvän Enston ratkaisujen myyntiä.

Ensto on toiminut Venäjällä jo viisitoista vuotta. Kokemuksen myötä yhtiöllä on vahva käsitys Venäjän markkinoista. Ensto on vienyt Venäjän markkinoille ilmajohtotekniikka, joka tunnetaan luotettavana ja varmana ratkaisuna ankarissakin olosuhteissa. Tänä vuonna Ensto laajensi tuotevalikoimaansa myös maakaapelitarvikkeisiin. Maakaapeloinnin kysynnän odotetaan kasvavan tulevaisuudessa, sillä maanalainen verkosto ei ole yhtä altis ympäristön vaikutteille kuin ilmakaapeliratkaisut.

Ensto pystyy erottautumaan Venäjän markkinoilla palvelun lisäksi myös luotettavuudellaan: Skandinaviassa saatujen oppien myötä tuotteet ovat varmoja myös turvallisuuden, laadun ja kestävyyden suhteen. Infrastruktuurin rakentaminen on vastuullinen tehtävä, johon Ensto on panostanut jo vuosikymmenien ajan. Venäläisille sähkölaitoksille pystytään tarjoamaan ensiluokkaisia, Venäjällä valmistettuja tuotteita.

Tähän mennessä Enston tarjonta on painottunut Venäjällä verkonrakennusratkaisuihin. Nyt kysyntä on näyttänyt vilkastumisen merkkejä myös kahdella muulla liiketoiminta-alueella: kiinteistöjen sähköistämisessä sekä teollisuuden komponenttien ja koteloiden parissa.

Enstolla on tuotantoa kuudessa maassa, mikä mahdollistaa lyhyet toimitusajat päämarkkina-alueille. Venäjällä on Pietarin kokoonpanotehtaan lisäksi myyntitoimistot Pietarissa ja Moskovassa sekä maankattava myyntiverkosto.

Pietarissa 19. syyskuuta 2007

Ensto Group