M-CAPITAL OY LAAJENTAA SOPIMUSVALMISTUS-LIIKETOIMINTAANSA VIROSSA

M-CAPITAL OY LAAJENTAA SOPIMUSVALMISTUS-LIIKETOIMINTAANSA VIROSSA M-Capital Oy:n omistama TL-Coating Oy on allekirjoittanut 23. kesäkuuta 2004 esisopimuksen Mistra Autex AS osake-enemmistön ostamisesta. TL-Coating Oy on vuonna 1985 perustettu, Salossa sijaitseva muovi- ja elektroniikkateollisuudelle maalaus- ja erikoispinnoituspalveluja tuottava yritys. Mistra Autex AS on autoteollisuuden sopimusvalmistaja, joka valmistaa auton sisävuoraamiseen suunniteltuja tekstiilejä ja komponentteja. Yritys myös ruiskupuristaa muoviosia. Sen asiakkaina ovat mm. Volvo, Lear, Scania, Carcoustics, Borgers ja Saab. Mistra Autex AS:n liikevaihto vuonna 2003 oli n. 11 milj. euroa ja se työllistää n. 150 henkilöä. Yrityskaupan tarkoituksena on laajentaa M-Capital Oy:n omistamien yritysten sopimusvalmistusliiketoimintaa Virossa. M-Capital Oy on perheyhtiö, joka omistaa TL-Coating Oy:n lisäksi Ensto Oy:n, Audel Oy:n, Opa Oy:n, Efla Oy:n, Idealplast AB:n, Nypro CMS Oy:n (50 %) sekä kiinteistöjä ja arvopapereita. Kokonaisuuden liikevaihto on n. 200 milj. euroa ja henkilökunnan lukumäärä n. 1400. Helsingissä 24.6.2004 M-Capital Oy Timo Miettinen hallituksen puheenjohtaja puh. 0400 713 027 Salossa 24.6.2004 TL-Coating Oy Pekka Härkki toimitusjohtaja puh. 040 838 2885 www.m-capital.fi www.mistra-autex.ee www.tl-coating.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/24/20040624BIT20220/wkr0002.pdf