• Ensto/

NYPRO JA ENSTO OVAT SOLMINEET AIESOPIMUKSEN SALOSSA SIJAITSEVAN MUOVITUOTEPURISTUSYRITYKSEN YHTEISOMISTUKSESTA Amerikkalainen Nypro Inc. ja suomalainen M-Capital Oy ovat solmineet aiesopimuksen Enston Salossa sijaitsevan CMS Industry Oy:n ostosta. Omistussuhteet tulevat olemaan 50/50. Kaupan toteutuminen edellyttää molempien osapuolten ja kilpailuviranomaisten hyväksyntää sopimukselle. CMS Industry Oy valmistaa ruiskupuristettuja muoviosia. Yhtiöllä on Salossa 12 000 m2:n tuotantolaitos ja 43 muovipuristuskonetta. Sen liikevaihto on noin 10 milj. euroa ja työntekijöitä 100 henkeä. CMS Industryn tehdas tulee toimimaan osana Nypron kansainvälistä muovituotantoverkostoa. - Tämä on meille erinomainen tilaisuus kehittää ruiskupuristustoimintaamme sekä Euroopassa että maailmanlaajuisesti. Täyden palvelun toimittajana mahdollisuutemme palvella globaalisti toimivia asiakkaitamme paranevat, kertoo Nypron toimitusjohtaja Brian Jones. Yhteistyön myötä CMS Industryn nykyiset asiakassuhteet useiden suomalaisten sähkö- ja elektroniikkateollisuus-yritysten kanssa jatkuvat. Lisäksi pyritään laajentamaan asiakaskuntaa. M-Capital Oy on perheyhtiö, joka omistaa Ensto-konsernin lisäksi TL- Coating Oy:n, Audel Oy:n, Opa Oy:n sekä kiinteistöjä ja arvopapereita. Kokonaisuuden liikevaihto on n. 200 milj. euroa ja henkilökunnan lukumäärä n. 1500. Nypro Inc. on johtava integroitujen tarkkuusmuovipuristusosien valmistaja. Henkilökuntaa konsernissa on noin 10 000 ja toimintaa on 60 paikassa (35 muovipuristustehdasta) 16 eri maassa. Liikevaihto oli kesäkuussa päättyvältä tilikaudelta 2003, 808 milj. dollaria. Helsingissä 1. lokakuuta 2003 Timo Miettinen Brian Jones Hallituksen CEO puheenjohtaja M-Capital Oy Nypro Inc. Hämeentie 135 A, 5.krs 00560 Helsinki Lisätietoja antavat: timo.miettinen@ensto.com +358 204 76 3551 al.cotton@nypro.com +1 978 368 4580 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00100/wkr0002.pdf