• Epec Oy/

Ponsse-konsernin teknologiayritys Epec Oy lanseeraa PDU-prototyypin (Power Distribution Unit) työkone- ja hyötyajoneuvokäyttöön

Report this content

Epec laajentaa tarjontaansa liikkuvien työkoneiden sähköisen voimansiirtolinjan systeemikomponenttivalikoimaan. PDU- yksikkö yhdistää luotettavasti ja turvallisesti voimansiirtolinjan erilaiset komponentit, kuten akut, moottorit, taajuusmuuttajat ja laturit. Ylikuormitustilanteissa PDU myös suojaa järjestelmän komponentit ja kaapelit.

Epec PDU on kehitetty raskaille työkoneille ja hyötyajoneuvoille

PDU on suunniteltu tehoalueelle 100-350kW ja käyttöjännitteelle 500-1000V. Yksittäisen PDU:n korkea suorituskyky on saavutettu edistyneellä, sisäänrakennetulla lämmönhallinnalla. Järjestelmätasolla tehoalue laajennettavissa jopa 1000kW saakka. Lisäksi PDU täyttää toiminnallisen turvallisuuden vaatimukset tasolle PL-d. Työkoneiden ja hytötyajoneuvojen ajovoimansiirron sähköistyksessä käytettävän korkeajännitteen turvallisuus on keskeinen tekijä PDU:n suunnittelun lähtökohtana ja Epec PDU täyttää sähköajoneuvojen sähkökäyttöisten sähköautojen standardit.Sisäänrakennettua eristysvastusmittausjärjestelmää voidaan käyttää koko sähköisen voimalinjan reaaliaikaisen sähköisen turvallisuuden valvontaan sekä hälyyttämään mahdollisissa vika- ja ongelmatilanteissa.

Epec PDU voidaan räätälöidä konevalmistajan tarpeisiin

”Skaalautuvuus ja joustavuus ovat olleet keskeisiä tekijöitä PDU:ta kehitettäessä. Tuotteen joustavuus antaa konevalmistajalle / koneenrakentajalle vapauden valita optimaaliset voimansiirtojärjestelmän komponentit käyttöiän, suorituskyvyn ja kustannusten perusteella. Tuote on suunniteltu osaksi koko ajoneuvon ohjausjärjestelmää. PDU mahdollistaa monien erilaisten työkoneiden/hyötyajoneuvojen sähköisten voimansiirtokomponenttien turvallisen yhdistämisen. Tuotteen ohjelmointirajapinta on avoin ja se tukee SAE J1939- ja CANopen-protokollia. Lisäksi PDU integroituu saumattomasti Epecin tai kolmannen osapuolen ohjausjärjestelmään", Jyri Kylä-Kaila / Managing Director, Epec Oy.

Tuote täyttää ISO16750-standardin mukaiset ympäristövaatimukset. Epecin erityisosaaminen ja kokemus haastavissa ympäristöolosuhteissa toimivista ohjausjärjestelmistä on ollut merkittävä etu PDU:ta kehitettäessä.

PDU-prototyypin julkaisu aloittaa uuden aikakauden ja laajentaa Epecin tarjonnan sähkökäyttöisiin työkoneisiin ja lisää Epecin kykyä tukea konevalmistajien sähkökäyttöisten työkoneiden kehitystä.

Epec Oy on järjestelmätoimittaja, joka on erikoistunut älykkäisiin koneenohjausjärjestelmiin sekä sähkökäyttöisten työkoneiden kehittyneeseen elektroniikkaan. Olemme lähellä asiakkaitamme, kehitämme ja innovoimme jatkuvasti kestäviä tulevaisuuden teknologiaratkaisuja.

Lisätietoja:
Jyri Kylä-Kaila, MD, Epec Oy