Epson astuu T-paitojen tulostusmarkkinoille

Suorituskykyinen ja luotettava ratkaisu tuottavuuden lisäämiseen

Epson on lisännyt tekstiilitulostuslinjaansa uuden, t-paitojen tulostamiseen tarkoitetun SureColor SC-F2000 -vaatetulostimen. Vaatetulostusmarkkinoiden arvon odotetaan olevan yli 200 miljoonaa euroa vuoteen 2014 mennessä, ja SureColor SC-F2000 -tulostimen tuottavien ominaisuuksien ansiosta myös pienet ja keskisuuret yritykset pääsevät hyödyntämään näiden markkinoiden mahdollisuuksia. Tulostin yhdistää hyvän suorituskyvyn sekä alhaiset kunnossapito- ja käyttökustannukset, joten yritykset voivat tarjota uusia t-paitojen suunnittelu- ja tulostuspalveluja.

T-paitojen verkkokaupat, t-paitojen painajat ja jopa yrityskäyttäjät hyötyvät SC-F2000-mallin tuottamasta halkeilemattomasta tulostusjäljestä, joka on pehmeä ihoa vasten. Käyttäjät voivat sovittaa järjestelmän omiin tarpeisiinsa valitsemalla kahdesta CMYK-mustesarjasta valkoisille vaatteille tai jopa neljän valkoisen musteen CMYK-sarjan värillisille vaatteille.

Paketin mukana toimitetaan Epsonin Garment Creator -ohjelmisto, jonka sisältämän kustannuslaskentatoiminnon avulla voit arvioida valmistuskulut laskemalla kuhunkin tulostustyöhön käytettävän musteen määrän ja kustannuksen. Tästä voi olla hyötyä esimerkiksi veron osuutta tai alennuksia määritettäessä. Tämän suunnitteluohjelmiston avulla suunnittelijat voivat vapauttaa luovuutensa ja tuottaa upeita räätälöityjä kuvia helposti jopa 25 mm:n paksuun t-paitaan, lippalakkiin tai laukkuun.

Epson Europen tuotepäällikkö Neil Greenhalgh kertoo: "Tämä on alalla ensimmäinen järjestelmä, jossa sama yritys on suunnitellut ja valmistanut niin tulostuspään, musteen kuin rungonkin. Laitteet ja muste on suunniteltu toimimaan yhdessä, ja käyttäjät hyötyvät Epsonin tunnetusta luotettavuudesta ja laadukkaasta tulostusjäljestä."

"Asiakkaat voivat luottaa Epsonin pitkäaikaiseen kokemukseen ja tulostusosaamiseen, jonka tuloksena on paitsi tuottava, mutta myös ympäristöystävällinen, tehokas ja pienet käyttökustannukset tarjoava laite."

Epsonin kestävällä TFP-tulostuspäällä varustettu SC-F2000 pystyy tulostamaan yhden valkoisen t-paidan jopa 27 sekunnissa kaksiväritilassa ja tumman t-paidan 111 sekunnissa valkoista ja värillistä mustetta käytettäessä tulostuslaadun pysyessä hyvänä.

Epsonin UltraChrome DG -mustetta (saatavana 250 tai 600 ml:n patruunoissa) käyttävä SureColor SC-F2000 tuottaa erittäin hyvät tulokset tummalle kankaalle, koska sen valkoinen muste on kestävää. Valkoista mustetta kierrätetään järjestelmässä tukkeutumisen estämiseksi, mikä lisää tuottavuutta ja auttaa pysymään aikataulussa.

SC-F2000 tarjoaa jopa 1 400 x 1 440 dpi:n tarkkuuden pisteiden muodolle ja paikalle, ja sen laaja värintoisto tuottaa elävät värit, terävät reunat ja tasaiset häivytykset.

Vaikka Epsonin UltraChrome DG -muste luo pysyvän visuaalisen vaikutuksen, se on hellävarainen ihmisille ja ympäristölle. Ympäristöystävälliselle musteelle on myönnetty Oeko-Tex®Standard 100 -osasertifikaatti. Tämä tarkoittaa, että se ei sisällä haitallisia aineita.

SureColor SC-F2000 tulee saataville marraskuussa 2013.

Tämä on alalla ensimmäinen järjestelmä, jossa sama yritys on suunnitellut ja valmistanut niin tulostuspään, musteen kuin rungonkin. Asiakkaat voivat luottaa Epsonin pitkäaikaiseen kokemukseen ja tulostusosaamiseen, jonka tuloksena on paitsi tuottava, mutta myös ympäristöystävällinen, tehokas ja pienet käyttökustannukset tarjoava laite.
Epson Europen tuotepäällikkö Neil Greenhalgh