Epson julkaisee SureColor SC-F -sublimaatiotulostinsarjan

Epson tuo tekstiilitulostusmarkkinoille 44 ja 64 tuuman mallit.

Epson tuo markkinoille kaksi rullasyöttöistä sublimaatiotulostinta, 44-tuumaisen SureColor SC-F6000:n ja 64-tuumaisen SureColor SC-F7000:n.

Uusilla tulostimilla voidaan tulostaa 720 x 1440 dpi:n tarkkuudella kaikille johtaville siirtopapereille. Kyseessä ovat Epsonin ensimmäiset sublimaatiotulostinmallit ja lisäksi ensimmäiset tämän tulostinsektorin mallit, joiden kaikki osat musteista tulostuspäihin ja tulostinrungosta lisävarusteisiin ovat saman yhtiön suunnittelemia ja valmistamia. Tämän ansiosta tulostimien laatu, suorituskyky ja luotettavuus on voitu optimoida parhaan mahdollisen käytettävyysajan ja tuottavuuden sekä alhaisten kokonaiskäyttökustannuksen varmistamiseksi.

SureColor SC-F -mallit ovat rakenteeltaan lujia ja kestäviä CMYK-rullasyöttötulostimia, joita voidaan käyttää moniin erilaisiin tulostustöihin. 64-tuumainen SureColor SC-F7000 on tarkoitettu keskisuurille ja suurille ja 44-tuumainen SureColor SC-F6000 pienille ja keskisuurille tulostusmäärille. Molemmat mallit on suunniteltu pehmeiden merkkien, urheiluvarusteiden, vaatteiden, asusteiden, mukautettujen myynninedistämistuotteiden ja laitteiden koristetulosteiden tuottamiseen. Molemmissa tulostimissa on yhden käyttäjän hallittavissa olevat tulostusmateriaalin syöttö- ja asetustoiminnot, kuten tulostusmateriaalin automaattinen kiristys ja intuitiivinen LCD-ohjauspaneeli, joten tulostimet ovat todella nopeita ja helppoja asettaa käyttökuntoon ja käyttää.

Molempien mallien tulostusnopeus on 16–57 m2/h käyttösovelluksen mukaan ja niissä molemmissa on sisäänrakennettu, helposti uudelleentäytettävä ja riittoisa 1,5 litran mustesäiliöjärjestelmä. Lisäksi SC-F7000:ssa vakiona ja SureColor SC-F6000:ssa valinnaisena oleva automaattinen nostotela varmistaa, että tulostustyöt sujuvat ilman turhia keskeytyksiä ja ylläpitokatkoja.

Tulostuksen tarkkuuden ja varman suorituskyvyn takaa erittäin kestävä Epsonin MicroPiezo TFP -tulostuspää, joka on jo vakiinnuttanut asemansa sublimaatiotulostuksessa. Epsonin kehittämä vesipohjainen UltraChrome DS -muste tuottaa erittäin laadukkaita kuvia, joissa on eloisat värit, vahva musta väri, terävät ääriviivat ja pehmeät liukuvärit. SureColor SC-F -sarjan tulostimien tuottamat tekstiilitulosteet kestävät myös hyvin valoa ja pesua sekä hankautumista ja hikoilua.

"Digitaalisen tekstiilitulostuksen osuus tulostusmarkkinoista on alle kaksi prosenttia, mutta se kasvaa nopeasti. Strategianamme on kasvattaa tätä prosenttiosuutta tuomalla ammattitason tulostussektorille luotettavia ja kustannustehokkaita tulostusratkaisuja, jotka hallitsevat jatkuvasti lisääntyvät lyhyet tuotantosarjat mutta tarjoavat Epsonin luotettavan laadun", Epson Europen tuotepäällikkö Guy Martin kertoo.

"Uudet SureColor SC-F6000 ja SC-F7000 tarjoavat sublimaatiotulostusmarkkinoille vaihtoehdot, jotka soveltuvat moniin erilaisiin luoviin tulostustöihin ja joiden taustalla on Epsonin asiantuntemus ja tuki. Tämä on vain alkua meille, sillä tuomme tulevaisuudessa uusia tuotteita markkinoille", Martin jatkaa.

Tärkeimmät ominaisuudet (SC-F7000) (SC-F6000)
Tehokkaat, luotettavat ja monipuoliset sublimaatiotulostimet 64-tuumainen 44-tuumainen
Epson täysin suunnittelema, mikä takaa alhaiset kokonaiskäyttökustannukset
Tehokkaaksi todettu Epsonin MicroPiezo TFP -tulostuspää varmistaa tehokkaan tulostuksen, 720 x 1440 dpi:n tarkkuuden ja pitkän käyttöiän