Erillinen tulostuspääte värillisten etikettien tulostamiseen ilman tietokonetta

Lehdistötiedote 1.8.2012

Integroidulla kosketusnäytöllä varustetulla Epson TM-C3400-LT -tulostimella voi tulostaa yksilöllisiä etikettejä, lippuja ja rannekkeita aina tarvittaessa.

Epson esittelee uuden TM-C3400-LT-etikettitulostimen, joka on erillinen integroidulla ohjaintaululla ja kosketusnäytöllä varustettu tulostuspääte etikettien, lippujen ja rannekkeiden tulostukseen.

TM-C3400-LT on pienikokoinen ja sisältää kaiken tarvittavan, eikä sen käyttö edellytä tietokonetta. Se soveltuu käytettäväksi ahtaissa paikoissa tai kiinnitettäväksi kärryihin tai vaunuihin esimerkiksi terveydenhuollon tai teollisuuden tarpeisiin. Tulostin on tehty kestämään ankaria olosuhteita, ja siinä on pöly- ja roiskesuojattu IPX-kotelo.

”Värien käyttäminen parantaa etikettien tunnistettavuutta. TM-C3400-LT:n väritulostusominaisuudet auttavat estämään virheitä esimerkiksi rannekkeissa, terveydenhuoltoalan lääkemerkinnöissä ja muissa etiketeissä. TM-C3400-LT myös tehostaa työskentelyä, sillä vain tarpeeseen tulostaminen vähentää esitulostukseen, tuotteiden varastointiin ja etikettien hukkakäyttöön liittyviä kustannuksia”, Epson Europen yritysjärjestelmien kehitysjohtaja Ivan Tanev sanoo.

TM-C3400-LT on yhteensopiva lukuisten eri materiaalien kanssa. Sillä voidaan tulostaa matta- ja kiiltäväpintaisia etikettejä sekä synteettisille materiaaleille useissa eri muodoissa, kuten yksittäisetiketteinä tai rannekkeina. Epsonin DURABrite Ultra -pigmenttimuste tuottaa kestäviä tulosteita, jotka eivät tahriinnu tai haalistu, hylkivät vettä ja useimpia muita nesteitä sekä kestävät haastavia säilytysolosuhteita.

Tulostimessa käytetty mustesuihkutekniikka tarjoaa lukuisia etuja perinteiseen lämpösiirtotekniikkaan verrattuna. Laajemman erilaisten tulostusmateriaalien tuen, pidempään kestävien tulosteiden ja pienempien ympäristövaikutusten lisäksi mustesuihkutekniikka on lämpösiirtotekniikkaan verrattuna myös tietoturvallisempi, sillä lämpösiirtonauhoihin voi jäädä jälkiä luottamuksellisista tiedoista.

Epsonin automaattinen suuttimentarkistustekniikka (AID) tunnistaa ja korjaa tulostimen suuttimen tukoksia ja estää virhetulostukset ja viivakoodien rikkinäiset pikselit.

TM-C3400-LT on suunniteltu helppokäyttöiseksi. Kaikki toiminnot tapahtuvat laitteiden etuosasta, myös tulostustarvikkeiden vaihtaminen. TFT-kosketusnäyttö mahdollistaa intuitiivisen hallinnan, ja sen katselukulmaa voi kääntää jopa 90°. Valmiiksi asennettu Windows-käyttöjärjestelmä, tulostinohjaimet, ohjelmistoapuohjelmat ja valinnaisesti käynnistyksen yhteydessä käynnistettävä etikettiohjelma tekevät tulostamisesta vaivatonta.

Epson TM-C3400-LT tulee myyntiin 1.9.2012 hintaan 2290 €.

Testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2232, johanna.sormunen@epson.eu

Epson on kansainvälinen kuvankäsittelyn ja innovaatioiden edelläkävijä, jonka tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita. Valikoima ulottuu koti- ja yrityskäyttöön tarkoitetuista tulostimista ja 3LCD-projektoreista tunnistin- ja muihin mikrolaitteisiin. Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 99 yrityksestä, joissa työskentelee yli 78 000 työntekijää. Epson panostaa jatkuvasti ympäristönsuojeluun ja tukee toimintaympäristössään vaikuttavia yhteisöjä. http://www.epson.fi/