Epson® tuo markkinoille erittäin nopean mustesuihkutulostimen

Epson Stylus Office BX625FWD on pienille yrityksille suunnattu tehokas monitoimitulostin, jonka sivukohtaiset mustekustannukset ovat pienemmät kuin käytettäessä kilpailevaa lasertulostinta**.

28.9.2010 – Epson tuo markkinoille monitoimisen, pienille yrityksille suunnatun Epson Stylus Office BX625FWD -mustesuihkutulostimen. Tällä tulostimella kaksipuolistulostus on erittäin nopeaa*. Tulostin on myös edullinen käytössä: väriainekustannukset ovat jopa 50 % pienemmät sivua kohden kuin käytettäessä kilpailevaa lasertulostinta. Automaattisen paperinsyöttölaitteen ansiosta kaksipuolisten asiakirjojen kopiointi, faksaus ja skannaus on vaivatonta. Useat käyttäjät voivat faksata, tulostaa ja skannata samalla laitteella Wi-Fi- tai Ethernet-yhteyden avulla. Helppokäyttöisessä ohjauspaneelissa on omat painikkeensa useimmin käytetyille toiminnoille.

BX625FWD on monia muita tulostimia monipuolisempi, sillä se voi tulostaa lukuisille eri materiaaleille. Kätevästi edestä täytettävään paperilokeroon mahtuu 250 A4-arkkia – erinomainen ominaisuus tulostettaessa suuria määriä. Laitteessa käytettävä Epson DURABrite Ultra Ink -muste kuivuu välittömästi, kestää vettä ja korostuskyniä eikä tahraannu tai haalistu. Käyttäjät voivat lisäksi valita mustepatruunat tulostustarpeidensa mukaan, esimerkiksi XL-mustepatruunoilla voi tulostaa suuria määriä edullisesti. Erillisistä patruunoista koostuvan mustejärjestelmän ansiosta vain loppuun käytetty patruuna tarvitsee vaihtaa.

Tulostin on myös ENERGY STAR® -hyväksytty energiatehokkuutensa ansiosta, mikä lisää säästöjä entisestään.

BX625FWD:n toimitukseen sisältyvän Presto! PageManager 9 -ohjelmiston sekä Wi-Fi- ja Ethernet-yhteyksien avulla tekstin muokkaus ja skannattujen asiakirjojen hallinta on helppoa.

Epsonin pienyrityksille suunnattujen mustesuihkutulostimien tuotepäällikkö Mo Musa kommentoi: ”Nopea ja kestävä BX625FWD on pienille yrityksille edullisempi vaihtoehto kuin lasertulostin. Myös sen sivukohtaiset kustannukset ovat pienemmät**. Kaksipuolistulostus, automaattinen paperinsyöttölaite, kopiointi, skannaus ja faksaus samassa laitteessa tekevät tästä yrityksille ihanteellisen ratkaisun.”

Keskeiset ominaisuudet:
– nopea kaksipuolistulostus, skannaus, kopiointi ja faksaus
– tulostaa ammattilaistasoiset asiakirjat nopeudella 15 mustavalkoista tai 7,1 värillistä sivua minuutissa (perustuu ISO/IEC 24734 -standardiin)***
– kaksipuolisten asiakirjojen kopiointi, faksaus ja skannaus automaattisen paperinsyöttölaitteen avulla
– faksaus, tulostus ja skannaus WiFi- tai Ethernet-yhteyden avulla
– paperilokeroon mahtuu peräti 250 A4-arkkia
– mustepatruunat voi valita tulostustarpeiden mukaan; XL-mustepatruunoilla voi tulostaa suuria määriä edullisesti
– skannaus ja faksaus käyttämällä mitä tahansa verkkoon liitettyä tietokonetta
– kätevästi edestä täytettävä paperilokero
– Epsonin väri maksaa vähemmän kuin lasertulostimia tarjoavien kilpailijoiden**
– erilliset mustepatruunat säästävät rahaa, kun vain loppuun käytetty patruuna täytyy vaihtaa
– Epson DURABrite Ultra -muste kuivuu välittömästi, hylkii vettä ja korostuskyniä eikä tahraannu tai haalistu
– lasertulostinta monikäyttöisempi: tulostaa lukuisille eri materiaaleille
– helppokäyttöisessä ohjauspaneelissa on omat painikkeensa useimmin käytetyille toiminnoille
– asiakirjojen jako ja tekstin muokkaus on helppoa toimitukseen sisältyvän Presto! PageManager 9 -ohjelmiston avulla
– energiatehokas, ENERGY STAR® -hyväksytty monitoimitulostin pienentää sekä laskuja että ympäristön kuormitusta.

Suositushinta: 199€ (sis alv 23%)

Saatavilla: Lokakuussa 2010

*Verrattuna kilpailijoiden monitoimisiin, alle 600 euron (ALV sis.) mustesuihkutulostimiin. Huhtikuussa 2010. Määritetty standardin ISO/IEC 24734 mukaisen pisteytyksen keskiarvon perusteella. Vertailussa käytettiin yksipuolista mustavalkotulostusta, yksipuolista väritulostusta, kaksipuolista mustavalkotulostusta ja kaksipuolista väritulostusta. HP:n, Canonin ja Lexmarkin mallien tulostusnopeudet on saatu valmistajien Internet-sivuilta. Muiden mallien tulokset on saatu sisäisessä, ISO/IEC 24734 -standardia noudattavassa testauksessa.

**Verrattuna Euroopassa, Lähi-idän maissa ja Afrikassa myytäviin alle 299 euron (sis. veron) hintaisiin lasertulostimiin. Sivukohtainen kustannus on laskettu tammikuussa 2010 voimassa olleiden, valmistajien julkistamien hinnastojen ja tulostuskapasiteettien perusteella. Sivukohtainen kustannus käytettäessä Epson-tulostinta perustuu ISO-standardin mukaiseen riittoisimpien mustepatruunoiden testaukseen.

***ESAT-keskiarvo toimistoluokan testissä määritettynä ISO/IEC 24734 -standardin mukaisesti (oletuksena yksipuolistulostus).

- tekniset lisätiedot: Epson / Panu Raninen, puh. (09) 8520 2238, panu.raninen(ät)epson.eu

- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2230, johanna.sormunen(ät)epson.eu