• Epson/

Epson aloittaa mustekasettien kierrätyksen postitse Suomessa - Kaikki Epsonin tulostimien värikasetit kierrätettävissä

Epson on laajentanut ympäristövisionsa mukaisesti kierrätysjärjestelmäänsä parantaakseen kuluttajien ja pienyritysten mahdollisuuksia kierrättää yksittäisiä värikasetteja. Aiemmin kierrätysohjelma on keskittynyt lähinnä laserkasettien keräykseen, mutta ohjelman laajennuttua kierrättämään pystytään nykyisin kaikkien Epsonin tulostimien väriainepatruunat- ja kasetit.

Värikasetit kierrätetään täysin; niin muovi- kuin metalliosatkin käytetään teollisuuden raaka-aineena. Kierrätyksessä Epsonin yhteistyökumppanina toimii Euroopassa Cycleon, jonka kanssa yhteistyö aloitettiin vuonna 2007.

Osallistuakseen kierrätysohjelmaan tarvitsee vain rekisteröityä osoitteessa http://content.epson-europe.com/environment/collectandrecycle/fi/ minkä jälkeen kuluttaja voi aina tarvitessaan tilata itselleen kierrätyspaketin, joka sisältää ohjelehtisen sekä etukäteen maksetun palautuskuoren. Uusi postitse tapahtuva kierrätys palvelee erityisesti yksityishenkilöitä sekä pienyrityksiä, jotka haluavat palauttaa yksittäisiä värikasetteja. Isommat määrät voi edelleen palauttaa joko Epson Express Centereihin tai tilata kierrätyslaatikon yrityksen omiin tiloihin.
Epsonin ympäristövisio 2050

Epsonin kunnianhimoisen ympäristövision tavoitteena on ehkäistä ilmastonmuutosta ja luonnonvarojen tuhoutumista sekä edistää luonon monimuotoisuuden säilymistä. Tavoitteeseen pyritään seuraavin keinoin:
1. Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen 90% ottaen huomioon tuotteen koko elinkaaren
2. Kaikkien tuotteiden kierrätettävyys
3. Suorien hiilidioksidipäästöjen vähentäminen 90 prosentilla, ja muiden kasvihuonekaasupäästöjen poistaminen kokonaan
4. Yhdessä paikallisten yhteisöjen kanssa luonnon monimuotoisuuden palauttaminen ja suojelu

Lisätietoja:
Epson palvelupuhelin 0201 552 091 ja www.epson.fi