Epson auttaa pienentämään kylttien tuotantokustannuksia

taloudellisella ja ympäristöä säästävällä 64 tuuman tulostimella

7. helmikuuta 2012 – SureColor SC-S30600 laajentaa Epsonin kyltti- ja myyntipistesovelluksille kehitettyjen suurkokotulostimien menestyksekästä sarjaa. Tämä 64 tuuman (162,6 cm:n) nelivärinen (CMYK) ja ekologista, liuotinpohjaista mustetta käyttävä rullasyöttötulostin rikkoo hintansa ja suorituskykynsä suhteen rajoja kovan kilpailun markkinoilla. Se esitellään Epsonin osastolla (E20) Fespa Digital 2012-messuilla Barcelonassa 21-24.2.

SC-S30600-tulostimen suunnittelussa on alusta alkaen pyritty tehokkaaseen ja ympäristöä säästävään tuotantoon mahdollisimman pienillä kokonaiskustannuksilla. Tämän ratkaisun avulla tulostusyritykset, kylttien valmistajat, digikopiointiliikkeet ja jäljennöspalvelujen tarjoajat voivat laajentaa palveluvalikoimaansa.

SC-S30600 tukee monipuolista tulostusta aina julisteista, kylteistä, bannereista, taustavalaistuista paneeleista ja myyntipistemateriaaleista ajoneuvografiikkaan, sisustukseen ja messugrafiikkaan. Laitteessa voi käyttää monenlaista rullamateriaalia, ja tulostus onnistuu luotettavasti ja edullisesti myös vinyylille, PVC-muoville, valokuvapaperille ja yleisesti käytetyille julistemateriaaleille.

Epson Europen Senior Product Manager Marco van Niekerk sanoo: ”SC-S30600-tulostimen asennus on nopeaa ja helppoa. Raskaiden materiaalirullien syöttöön tarvitaan tavallisesti kaksi henkilöä, mutta SC-S30600:n ainutlaatuisen liitännän ansiosta käyttäjä voi nyt helposti tehdä sen yksin. Materiaalin kiristäminen on perinteisesti tehty tulostimen etuosasta käsin, mutta nyt kireyden voi säätää sekä edestä että takaa. Näin käyttäjien ei tarvitse tuhlata aikaa edestakaisin kulkemiseen. Tämä vähentää tulostuksen valmisteluaikaa ja tehostaa tuottavuutta.”

Epsonin tarkkuusteknologia ja edistyksellinen Micro Piezo -tulostuspää takaavat tulostimen jatkuvan ja virheettömän toiminnan. Tämä minimoi huoltotarpeen ja menetetyn tuotantoajan.

Suuretkin työt valmistuvat vaivattomasti tulostusnopeudella 7,3–29,4 m2/h (tulostustilan mukaan). Alinta arvoa käytetään erityisesti sisäjulisteiden ja jälkimmäistä ulkojulisteiden tulostuksessa. Vaativimmissa töissä voidaan hyödyntää tarkkaa, 1440 × 1440 dpi:n tulostustilaa.

Epson on kehittänyt uuden musteen, jonka nimi on UltraChrome GS2. Se on suunniteltu varta vasten S-30600-tulostinta ja Epsonin uuden sukupolven TFP-tulostuspäitä varten. UltraChrome GS2 pohjautuu UltraChrome GS-musteeseen (käytössä Epson Stylus Pro GS6000 ‑tulostimessa), ja sen keltavärikoostumus kestää valoa entistä paremmin. Hajuton ja nikkelitön UltraChrome GS2 ei vaadi erityistuuletusta, minkä ansiosta SC-S30600-tulostinta voi käyttää toimistoympäristössä.

ENERGY STAR -hyväksytty energiatehokkuus vähentää tulostimen käyttökustannuksia ja ympäristövaikutuksia.

Epson SureColor SC-S30600 tulee myyntiin maaliskuussa 2012.

Tärkeimmät ominaisuudet
Tulostaa monenlaisille päällystetyille ja päällystämättömille materiaaleille, joiden maksimileveys on 162,6 cm (64 tuumaa)
Rullamateriaalin syöttö onnistuu yhdeltä käyttäjältä helppokäyttöisen liitäntäjärjestelmän ansiosta
Materiaalin kireyden voi säätää kätevästi edestä tai takaa