Epson esittelee Drupassa minilaboratorion

SureLab SL-D3000 hyödyntää Epsonin omaa teknologiaa ja musteita

Epson esittelee korkealaatuisien valokuvien tulostukseen kehitetyn 6-värisen, pienikokoisen digitaalisen minilaboratorion Drupassa (3-16.5.

Düsseldorf, Saksa).

Epson SureLab SL-D3000:lla voi tulostaa muun muassa valokuvia, postikortteja, kutsuja ja lentolehtisiä leveydeltään korkeintaan 12-tuumaiselle (30,5cm) kiiltävälle, matalle ja helmiäispintaiselle materiaalille.

SL-D3000 hyödyntää Epsonin Micro Piezo –tulostuspääteknologiaa yhdessä Epsonin alkuperäisten musteiden ja LUT-teknologian kanssa. Yhdistelmä takaa tarkat tulosteet jopa 1440 x 1440dpi:n tarkkuudella. Laitteen käyttämällä 6-värisellä Epson UltraChrome D6 –mustesarjalla saavutetaan hopeapohjaisia materiaaleja laajempi värintoisto.

Kristin Saus-Opuszynski, Epsonin senior business manager, kertoo: "Kuluneen vuosikymmenen aikana Epson on toimittanut komponentteja minilaboratorioihin, ja SL-D3000 on rakennettu tämän ammattitaidon perustalle. Näemme, että aika on nyt oikea Epsonin oman minilaboratorion esittelyyn."

Energiatehokas SL-D3000 käyttää huomattavasti vähemmän energiaa kuin märkälaboratorio, eikä tarvitse vettä, ilmansuodatinta tai kemikaaleja, mikä vähentää sekä ympäristövaikutuksia että ylläpitokuluja. Tulostuskustannusten minimoimiseksi tulostuspää ja LUT on sovitettu huolellisesti yhteen, jotta musteen kulutus on mahdollisimman taloudellista tulosteiden laadun säilyessä korkeana.

Käyttäjät eivät tarvitse mitään erityistaitoja SL-D3000:aa operoidakseen. Valinnainen tilausjärjestelmä-ohjelmisto, joka sisältää perustason valokuvan muokkaustoiminnot, tekee tulostustöiden käsittelystä helppoa. SL-D3000 aloittaa tulostamisen nopeasti, sillä sen ei tarvitse lämmittää kemikaaleja. Ainoa säännöllisesti tarvittava huoltotoimenpide on tarvikkeiden vaihto.

SL-D3000:n pieni koko ja pyörät helpottavat sijoittamista, ja koska laitetta voi käyttää kahdelta eri puolelta, sen voi sijoittaa nurkkaan.

SL-D3000:sta on saatavilla malli, johon voi ladata kaksi paperirullaa saman aikaisesti.

Rullissa voi käyttää eri paperilaatuja tai kokoja.

Saatavilla on myös perusmalli, johon voi ladata yhden paperirullan kerrallaan.

Hintatiedot ja saatavuus julkaistaan drupassa.

Tärkeimmät ominaisuudet:

6-värinen, pienikokoinen digitaalinen minilaboratorio korkealaatuisten valokuvien tulostamiseen
Tulostaa kiiltävälle, helmiäispintaiselle ja matta-paperille korkeintaan 12 tuuman (30.5cm) leveydeltä
Epson UltraChrome D6 -mustesarja (C,M,Y,K,Lm,Lc)
Resoluutio jopa 1440 x 1440dpi
Tuottaa jopa 650 4 x 6 tuuman (10.2 x 15.2cm) valokuvaa tunnissa
Tukee 4-12 tuuman (10.2 to 30.5cm) levyistä rullapaperia
Saatavilla malli, johon voi ladata kaksi eri paperilaatua ja/tai kaksi eri paperileveyttä
Valinnainen tilausjärjestelmä-ohjelmisto sisältää perustason kuvankäsittelyominaisuudet
Helppo käyttää - tarvikkeiden vaihdon lisäksi ei tarvita muuta ylläpitoa
Helppoa, energiatehokasta tulostusta ilman kemikaaleja
Voidaan sijoittaa kulmaan, sillä käyttö mahdollista kahdelta sivuilta